" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

14 April 2009

Zambry Dicabar Bubar DUN!

MB (haram)Perak, Datuk Dr. Zambry Kadir berkata bahawa BN masih diperlukan dan diterima rakyat Perak berbanding dengan PR. Kemungkinan mata beliau buta dan telinga tidak pula dapat mendengar.

Rentetan daripada itu, Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Ipoh Timur, Salman Saleh hari ini mencabar Zambry agar membubarkan DUN Perak. Salman hairan dengan kenyataan kurang cerdik Zambry yang mendakwa kemenangan PAS di PRK Parlimen Bukit Gantang baru2 ini tidak mendapat sokongan sebahagian besar orang Melayu.

Zambry juga mengatakan kemenangan PR di Bukit Gantang dan Bukit Selambau hanya meraih undi bukan melayu yang terpengaruh dan terpedaya dengan dakyah PAS dan DAP.

Salman menegaskan, keputusan PRK baru2 ini adalah isyarat jelas rakyat tidak bersetuju dengan cara BN mengambil alih kerajaan Perak awal Februari lalu. BN sebenarnya menguasai kerajaan dengan cara yang tidak mengikut peraturan dan Perlembagaan negeri serta membelakangkan undang2 tubuh negeri Perak.

Dengan kenyataan Zambry ini, bermakna beliau telah menafikan mahkamah rakyat bagi memilih pemimpin yang bersih dan adil. Oleh itu diharapkan Zambry bubarkan DUN Perak agar dapat bertarung dengan PR berlandaskan demokrasi. Dengan langkah ini saja dapat menyelesaikan kemelut yang dicetuskan oleh BN.


2 comments:

Prof. Era Pasca said...

nak cabar zambry watpe... die bukan ade maruah pun... rakyat tak mohon restu pun die wat derk je... tgkla lg 2-3bulan tambah golap le muke die...

Anonymous said...

zambiri-biri, mata celik tapi tidak melihat, telinga ada tapi tidak mendengar, hati pulak buta dan pekak. Tiada guna dicabar insan dua alam yang senjatanya tiada daya yakni tumpul, andai dicabar juga maka menjerit lah ia "auwwwwwwwwww i tak rela you"

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA