" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

29 April 2009

Apa Tujuan Pemuda PAS Pulau Pinang?

Apa dah jadi dengan Pemuda PAS Pulau Pinang dan Bahagian Permatang Pauh yang mahu meletakkan juga calon mereka pada PRK DUN Penanti? Ketuanya, Mohd Hafiz Mohd Nordin berkata satu perbincangan dengan presiden parti berhubung hal itu akan diadakan dalam tempoh terdekat ini.

Mereka juga dikatakan akan memulau PRK ini. Ketua PAS Permatang Pauh, Omar Hassan memberitahu, parti tersebut mahu bertanding di kerusi tersebut kerana pengundi di bahagian itu sudah tiada keyakinan terhadap PKR.

Nampaknya mereka ini sudah jelas melanggari semangat setiakawan dalam PR. Kenyataan sebegini telah masuk siri yang ke-2 kalinya. Situasi sebegini tidak patut ditonjolkan disaat PR menghadapi serangan yang semakin sengit daripada UMNO/BN. Mengapa sekarang, bilamana PR terutama PKR bersiap sedia untuk bertempur dalam PRK ini, soal tiada keyakinan kepada PKR muncul?

Majoriti rakyat tetap tidak berganjak dan masih mempercayai PR yang diketuai Ketua Umum DSAI. Tidak timbul soal tiada keyakinan. Betapa kecewanya rakyat sekiranya situasi ini benar2 berlaku. Yang untung adalah UMNO/BN.

Datuk Mustafa Ali (Pengarah Pilihan Raya PAS pusat) pula menegaskan bahawa PAS tidak akan meletakkan calon mereka. Apa yang berlaku di Pulau Pinang adalah masaalah dalaman parti.

Sekiranya benar ini berpunca daripada masaalah dalaman parti, ianya perlu diselesaikan dalam parti, jangan timbulkan suasana yang akan menampakkan kekerohan dalam PR. Lainlah sekiranya ada pihak yang memang mahukan suasana sedemikian berlaku.......

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA