" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

14 April 2009

Perang Di Terengganu Dah Bermula..

bukti sms ugutan

UPDATE:
MB Terengganu, Datuk Ahmad Said berkata, beliau tidak tahu punca 10 ADUN BN negeri itu tidak menghadiri sidang DUN hari ini.

10 ADUN itu ialah ADUN Tepuh, Muhammad Ramli Nuh, Mohd Zawawi Ismail (Kuala Berang), Abdul Halim Jusoh (Permaisuri), Datuk Din Adam (Bukit Besi), Datuk Rosol Wahid (Ajil), Alias Abdullah (Alor Limbat), Zakaria Abdullah (Paka), Ramlan Ali (Jabi), Datuk Seri Idris Jusoh (Jertih) dan Mohd Pehimi Yusof (Kota Putera).

Ahmad Said tidak terkejut dengan tindakan ADUN BN itu dan tidak akan menghubungi mereka bagi mendapatkan penjelasan berhubung perkara itu.

Mengenai pegawai kanan kerajaan negeri yang dikaitkan dengan penghantaran SMS ugutan yang mengancam nyawa 3 ADUN BN malam semalam, beliau berkata, perkara itu telah diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya kerana 3 ADUN berkenaan telah membuat laporan mengenai perkara itu.

Nampaknya kes ini sudah semakin serius. Najib telah campurtangan, beliau mahu kesemua ADUN berkenaan kembali sertai sidang seperti biasa mulai esok.

Ahmad Said juga telah memaklumkan kepada Najib bahawa SMS ugutan yang dimaksudkan oleh 10 ADUN berkenaan bukan berpunca dari pejabat beliau.

Esok adalah hari terakhir sidang DUN Terengganu. Ketua Polis Terengganu, Datuk Mohd. Shukri Dahlan pula berkata, polis sedang mengenal pasti individu yang menghantar SMS ugutan kepada 3 ADUN BN terbabit. Kes ini akan diberi keutamaan dan pihaknya akan menyelesaikannya secepat mungkin kerana ia melibatkan pucuk pimpinan negeri dan orang kenamaan.

Sama2 kita lihat esok, samada mereka akan dengar cakap Najib atau pun tidak. Semua sudah maklum, Idris Jusoh adalah 'orang' Pak Lah. Tempoh hari semasa hendak melantik MB selepas PRU-12, suasana agak tegang apabila Sultan tidak terima perlantikan kembali Idris Jusoh yang telah diusulkan oleh Pak Lah.

Mengapa suasana ini berlaku dimana Pak Lah telah berjaya 'dijatuhkan' oleh team Najib bersama penasihat beliau Che Det? Apakah ini kebetulan ataupun sebaliknya?

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA