" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

19 September 2010

Tentera Iran Memperoleh Teknologi anti-stealth

Agensi berita Mehr melaporkan seorang komander tentera Iran iaitu Brigjen Jeneral Mohammad Hassan Mansourian mengatakan bahawa negaranya telah mempunyai pengetahuan bagaimana untuk menghasilkan stealth-sistem pengesanan kapal.

Beliau berkata,"dengan teknologi kita saat ini untuk menghasilkan radar dengan rentang yang berbeza, kami pasti dapat mengesan pesawat pejuang halimunan musuh,"


Menurut Mansourian, hasrat Iran untuk membangunkan sistem anti-pesawat domestik bermula selepas lapan tahun berperang dengan diktator Iraq, Saddam Hussein. Prestasi tentera tersebut telah semua walaupun tahun hukuman AS-kejuruteraan terhadap Republik Islam.

Beliau juga memuji usaha bersama antara Tentera Iran dan Kor Pengawal Revolusi Islam (negara barat) untuk melindungi kedaulatan negara Iran dan bersedia terhadap ancaman asing.

Beliau membuat rujukan untuk kompetensi negara dalam menghasilkan peralatan pertahanan dan mengatakan pasukan bersenjata Iran adalah 'sepenuhnya' mampu staving dari ancaman terhadap integritas teritorial Republik Islam.

sumber dari: PressTV

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA