" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

14 April 2009

Komponen Dari Sarawak Kecewa Dengan Kabinet Najib?

Nampaknya ramai anggota BN sendiri yang tak berpuas hati dengan Kabinet Baru Najib. Terbaru, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB). Parti ini merupakan tunjang BN Negeri Sarawak.

Timbalan Presiden PBB Datuk Amar Abang Johari Tun Openg mengharapkan lebih ramai perwakilan Melayu Sarawak dilantik ke peringkat persekutuan. Lazimnya seorang ahli politik Melayu daripada PBB akan diberi jawatan menteri penuh tetapi dalam Kabinet yang diumumkan itu, tiada seorang pun yang dilantik. Bagaimanapun beliau berkata itu adalah 'hak mutlak PM' dan patut diterima.

Wakil PBB dalam Kabinet Baru ini terdiri dari, beliau sendiri dilantik Menteri Perumahan Negeri, Datuk Douglas Uggah Embas (Naib Presiden PBB) - Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Fadillah Yusof (Ketua Pemuda PBB) - Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Rohani Abdul Karim - Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Sulaiman Abdul Taib - Timbalan Menteri Pelancongan.

Selain PBB, wakil lain dari Sarawak adalah seorang menteri dan 2 timbalan menteri daripada Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), 2 timbalan menteri masing2 daripada Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP).

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA