" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

21 April 2009

UMNO/BN TEWAS DALAM KEMENANGAN

Selepas saja Che Det menghentam Dato' Seri Anwar Ibrahim (DSAI) dengan memecat beliau dengan gelagat diktatornya serta mengaibkan beliau dengan pertuduhan yang tidak masuk akal dek majoriti rakyat marhaen, UMNO/BN dilihat seumpama 'tewas dalam kemenangan'.

Sejak daripada itu, UMNO/BN hanya dilihat begitu mendapat mandat daripada rakyat selepas Pak Lah mengambil alih peneraju negara daripada Che Det semasa menghadapi PRU-11. Selepas kita menghadapi PRU-12 yang telah mengejutkan UMNO/BN, setiap kali diadakan PRK, mereka tewas (hanya menang di Batang Ai).

Mungkin kerana ini, Che Det beranggapan suasana kemenangan besar UMNO/BN pada PRU-11 akan berulang lagi dengan kejayaan beliau menekan agar Pak Lah turun sebelum dari tamat tempoh dan mengangkat Najib yang umpama anaknya sebagai PM.

Selepas sahaja Pak Lah mengambil-alih jawatan daripada Che Det, beliau terus mengambil langkah berani dan tegas iaitu membebaskan DSAI serta menggugurkan segala pertuduhan yang terpaksa ditanggung lagi oleh insan yang istimewa ini (DSAI). Kemarahan Che Det kepada Pak Lah memuncak lagi apabila Pak Lah dengan bertanggungjawab menghentikan projek Jambatan Bengkok dan Wliayah Iskandar.

Che Det dengan egonya telah keluar daripada parti UMNO dan menyerang Pak Lah dengan sengitnya. Yang kelakarnya beliau mengatakan bahawa UMNO menjadi 'teruk' adalah berpunca daripada Pak Lah. Apakah Che Det berpendapat melayu mudah lupa seperti beliau yang dilihat mudah pelupa? Che Detlah orang yang bertanggungjawab meruntuhkan UMNO, membina UMNO dan meruntuhkan UMNO sekali lagi dan hari ini mahu membina sekali lagi pada lewat usianya.

Baru beberapa hari saja Najib menjadi PM,dengan angkuhnya beliau telah kembali ke pangkuan UMNO. Hari ini, suara Che Det begitu kerap kedengaran kembali dengan memberi komen2 mengenai pentadbiran negara dan bagaimana cara negara ini harus ditadbir. Beliau kini dikatakan sudah mula membayangi kepimpinan negara. Adakah pemimpin yang sebegini boleh membawa perubahan kepada UMNO/BN?

Projek Jambatan Bengkok dan Wlilayah Iskandar telah dikhabarkan akan disambung semula. Dengan langkah yang telah diambil, ini akan membuktikan lagi bahawa UMNO/BN telah kembali pada era Mahathir yang tidak mempedulikan istilah pembaziran. Yang penting bagi mereka, kekayaan 'wajib' dikaut seboleh yang mungkin tanpa mengira apakah masaalah yang akan timbul didepan hari.

UMNO seharusnya sedar bahawa antara pembaharuan yang perlu di buat tidak akan dapat dilaksanakan dengan mudah. Najib sendiri perlu mengambil iktibar bahawa perubahan yang mahu dilaksanakan akan sedikit sebanyak mencalar kedudukan UMNO dahulu atas alasan kepahitan ubat bagi menawar penyakit.

Kedudukan UMNO yang tenat sekiranya di banding dengan keadaan dan kedudukan mereka sebelum ini. Perubahan di perlukan tetapi bentuk2 perubahan yang dapat di terima bukan sahaja oleh ahli UMNO malah oleh semua termasuk orang Melayu dan rakyat Malaysia keseluruhannya masih kabur dan tidak menentu.


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA