" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 April 2009

Apakah Kesan Daripada Keputusan SPRM?

SPRM telah mengeluarkan kenyataan bahawa Mohammad Fairus Khairuddin telah didapati tidak terlibat dalam penyelewengan yang membabitkan syarikat kuari di Seberang Perai.

Adakah rakyat boleh menerima 100% keputusan yang telah dibuat oleh SPRM ini? Kalau sebelum ini SPRM dilihat hanya akan menyegerakan penyiasatannya keatas kes2 yang melibatkan individu2 dari PR sahaja.

Ada juga yang berpendapat, dengan tindakan SPRM sebelum ini hanyalah untuk memberi tekanan dan memburukkan nama pemimpin PR supaya meletakkan mereka di dalam keadaan tertekan untuk melepaskan jawatan.

Satu kejutan dimana kes Fairus ini telah disiapkan dalam masa yang singkat serta didapati tidak bersalah.

Bila Ketua AMK Kepala Batas muncul dalam TV3 Suku yang telah membuat dakwaan tersebut, barulah pimpinan tertinggi PKR segera menyiasat. Apakah hasil siasatan mereka sehinggakan Fairus terpaksa melepaskan semua jawatan? Sekiranya Fairus tak bersalah, kenapa kita patut mengalah? Apakah dengan mengalah, isu ini akan selesai?

DSAI sendiri dilihat begitu sukar untuk bertindak sedangkan isu ini sudah lama diajukan kepada beliau. Mungkin benar pendapat beliau yang mengatakan bukti belum cukup dan memungkinkan ada unsur irihati. Semasa Fairus melepaskan jawatan TKM 1 dan exco, beliau mengatakan Fairus hanya melepaskan 2 jawatan tersebut, tetapi tidak sebagai ADUN Penanti. Selang beberapa hari, barulah kedengaran yang Fairus juga meletakkan jawatan sebagai ADUN dengan alasan ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat pasca ijazah.

Adakah benar ini adalah satu pengkhianatan keatas Fairus? Samada benar wujudnya pegkhianatan diatas rasa irihati, atau Fairus sebenarnya memang terlibat, PKR terpaksa hadapinya dengan berhati-hati. Mungkin ada satu muslihat terancang yang mahu membuatkan PKR terutamanya di Pulau Pinang berpecah.

Jadi, apakah keputusan yang akan SPR umumkan pada Isnin ini mengenai PRK DUN Penanti? Walau apapun, kita serah kepada Ketua Umum PKR dan PR bagi menyelesaikan isu ini agar ianya tidak akan memberi kesan yang buruk kepada PKR amnya serta PR umumnya.

Yang saya kagum dengan Fairus ini walaupun pelbagai desas-desus kedengaran ialah, beliau masih lagi tidak melompat buat masa ini dan tidak pernah muncul dalam tv bagi memburuk-burukkan PKR mahupun PR.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA