" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 April 2009

Ketua Polis Negara Salahkan Ketua Polis Taiping

Apa cerita boleh jadi macam ni....?

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan menyifatkan syarat yang dikenakan Ketua Polis Taiping untuk tidak membenarkan kes Altantuya disebut dalam sebarang ceramah politik di Bukit Gantang adalah kesilapan ketua polis daerah itu.

Beliau mengulas soalan wartawan mengapa syarat permit untuk mengadakan ceramah dikhususkan kepada kes Altantuya. Beliau berkata, "Itu kesilapan yang telah dibuat oleh ketua polis daerah (Taiping), kita tak boleh sebut apa-apa specific cases. I am not against any political party, everybody is free to speak anything but then there are laws you have to follow, so follow the the law...".

Sebelum ini Menteri Dalam Negeri Hamid Albar menyifatkan kononnya kenyataan PAS yang tidak akan akur dengan arahan polis melarang mana-mana pihak mengeluarkan kenyataan bersifat menghasut semasa kempen PRK, menunjukkan parti itu kurang menghormati undang2 negara.

Beliau berkata tindakan PAS yang selalunya menjurus kepada "membuat apa yang dia fikir betul dan suka" boleh membawa keadaan tidak menentu dalam negara.

Sekarang kita menasihatkan Hamid Albar belajar dengan Ketua Polis Negara terlebih dahulu sebelum mempersalahkan PAS mengenai siapa sebenarnya yang bersalah di dalam hal ini. Beliau yang telah tewas di dalam pemilihan UMNO untuk jawatan Naib Presiden tersebut kelihatan berada di ceramah2 BN di Bukit Gantang.

Kenyataan Syed Hamid itulah sebenarnya yang "membuat apa yang dia fikir betul dan suka" boleh membawa keadaan tidak menentu dalam negara kerana menunjukkan lagak heronya seolah-olah beliau paling berkuasa di negara ini.





No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA