" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

11 April 2009

Adakah DUN Perak Akan Dibubar?

Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin telah dijemput mengadap Sultan Azlan Shah 19 April depan. Beliau telah menerima jemputan dari pihak istana untuk menghadiri majlis penganugerahan bintang2 kebesaran pada tarikh tersebut sempena sambutan keputeraan baginda baru2 ini.

Mengenai surat pertama yang dihantar kepada Sultan awal Mach lalu untuk memohon perkenan mengadap juga telah dihantar minggu lepas. Mengenai pembubaran DUN Perak, beliau berkata ia bukan suasana yang sesuai untuk membincangkan perkara tersebut.

Beliau sedang menunggu jawapan daripada pihak istana untuk mendapatkan tarikh yang sesuai untuk mengadap Tuanku Sultan dan pada ketika itu isu pembubaran DUN akan dipersembahkan kepada baginda.

Perkembangan ini kemungkinan berikutan kemenangan besar PR di PRK parlimen Bukit Gantang 7 April lalu yang dianggap sebagai referendum rakyat terhadap desakan supaya DUN dibubarkan bagi membuka jalan kepada pilihan raya negeri secepat mungkin.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA