" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

18 April 2009

Jawatan Presiden PAS Bakal Dipertandingkan?

Presiden PAS telah mengeluarkan kenyataan bahawa beliau sedia dicabar sekiranya ada yang ingin berbuat demikian. Adakah ini ekoran dari adanya khabar yang bertiup sejak akhir2 ini bahawa PAS sekarang sudah terbelah kepada 2 team iaitu team TGNA dan team Presiden?

Bagi pejuang yang mendokong perjuangan PR, tetapi tidak menjadi ahli mana2 parti, mereka melihat isu ini dengan lebih teliti. Kalau seseorang itu menjadi ahli sesebuah parti, mungkin mereka ada kesukaran untuk menegur pemimpin tertinggi parti yang telah disertainya.

Isu ini mula kedengaran semasa sebelum berlalunya target Ketua Umum PR untuk ambil-alih Putrajaya pada 16 Sept tahun lalu dengan adanya kenyataan yang telah dikeluarkan oleh pimpinan tertinggi PAS yang dilihat telah melawan arus perjuangan PR. Terbaru, adalah isu penubuhan kerajaan campuran.

Kedua-duanya dilihat lebih kurang sama sahaja iaitu kearah gabungan dengan parti UMNO yang selama ini adalah musuh yang wajib ditentang demi mencapai perubahan yang rakyat inginkan. Rakyat dilihat begitu mengharapkan agar UMNO/BN dapat ditumbangkan. Harapan rakyat itu haruslah dipikul oleh PR.

Tuan Presiden PAS berkata, beliau rela dicabar sekiranya ada calon yang layak berbuat demikian (mencabar beliau dimuktamar nanti). Malahan beliau menyerahkan kepada ahli parti untuk memilih sama ada dirinya atau pemimpin yang lain sebagai presiden kelak. Beliau juga tetap akan bersama PAS sama ada dipilih atau tidak untuk menerajui kepimpinan parti.

TGNA sebelum ini berkata beliau menyerahkan kepada ahli untuk menentukan pemimpin yang akan dipilih dalam muktamar agung itu. Namun, beliau menafikan dakwaan wujudnya pergolakan kuasa peringkat kepimpinan PAS. Apa yang penting sekarang adalah mengukuhkan parti bagi menghadapi pemilihan pada Jun nanti dan mencari pemimpin yang benar2 layak. Muktamar PAS bakal diadakan di Shah Alam Selangor.

Tidak mustahil juga, ada juga yang memainkan peranan bagi menghidupkan suasana ini. UMNO/BN sudah semestinya akan mencari jalan agar PR juga akan turut sama bergelora seperti mereka. Dengan cara ini bagi mereka, akan terganggulah perencanaan strategi untuk menumbangkan kerajaan mereka.Namun, dengan semangat yang gitu para pejuang PR, ini semua merupakan perkara biasa dalam istilah perjuangan......

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA