" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 April 2009

Penyokong MB Dakwa Idris Jusoh Terlibat

Setiausaha Umno Terengganu, Datuk Rosli Mat Hassan mendakwa bekas MB Datuk Seri Idris Jusoh terbabit secara langsung dalam kemelut politik yang melanda Terengganu sekarang. Idris kecewa kerana tidak dilantik menjadi MB Terengganu selepas PRU lalu.

Semua ADUN yang mahu menyingkirkan Ahmad merupakan orang Idris kerana mereka dipilih oleh bekas MB itu untuk bertanding dalam PRU lalu. Ditambah pula dengan ramai penyokongnya kalah dalam pemilihan Umno di peringkat bahagian tahun lalu. Datuk Rosol Wahid kalah, Datuk Din Adam kalah...orang2 inilah yang tidak puas hati dengan MB.

Mereka juga bersikap tidak mahu bersemuka untuk berbincang dengan Ahmad bagi menyelesaikan isu yang mereka tidak puas hati itu. 10 ADUN berkenaan tidak pernah datang untuk menghadiri mesyuarat pra-majlis anjuran Umno negeri, sebelum sidang DUN bermula.

Mereka tidak mahu menerima Ahmad sebagai ketua, sepatutnya orang bawah mesti sokong orang atas. Soal pelantikan MB ia dibuat berdasarkan undang2 tubuh kerajaan negeri. Beliau juga menolak dakwaan pengerusi kelab penyokong BN Terengganu, Datuk Rosol Wahid bahawa Ahmad sukar ditemui.

MB itu mengamalkan dasar terbuka dan sesiapa sahaja boleh bertemu dengannya. Orang kampung selalu penuh di pejabatnya. Telefon saja nak bertemunya, bukan payah sangat. Kumpulan ADUN BN mahu menyingkirkan menteri besar, kerana kecewa mereka kalah dalam pemilihan Umno bahagian tahun lalu.


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA