" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

10 April 2009

Sekiranya Telus, PR Menang DiBatang Ai

Calon Pakatan Rakyat (PR) bagi PRK DUN Batang Ai, Jawah Gerang mendakwa PR telah menang, tetapi telah dinafikan disebabkan penipuan yang dilakukan oleh BN dengan dibantu pihak SPR dan polis.

Untuk mengukuhkan lagi dakwaan beliau berkata kira2 10 daripada sejumlah 24 peti undi di DUN Batang Ai didapati tidak berkunci dan ini menimbulkan kesangsian bahawa keselamatan peti2 undi tersebut telah diceroboh.

Beliau berkata PR kalah di semua peti undi yang tidak berkunci itu tetapi menang yang mana peti2 undi yang dikunci. Pada perkiraaan kasar, PR telah memenangi kerusi Batang Ai dengan majoriti lebih 400 undi.

Nampaknya disana bermasaalah sedikit untuk kita merialisasikan gelombang perubahan ini kerana gelombang ini terlewat sampai dari semenanjung. Segala penipuan boleh dilakukan dengan sewenang-wenangnya sepertimana yang berlaku disemenanjung suatu ketika dulu.

Berkemungkinan sekiranya PRK baru2 tidak serentak dengan 2 Bukit disemenanjung, PR akan mencapai kemenangan di Batang Ai. Ini kerana semua penyokong dan ahli2 parti dalam PR boleh menumpukan perhatian sepenuhnya disana.

Lihatlah apa yang terjadi di Bukit Selambau baru2 ini. Usaha pihak BN untuk bermain kotor masih wujud lagi. Dengan mempelajari dari pengalaman yang dulu2, maka apa saja perancangan pihak lawan dapat dihidu terlebih awal.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA