" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 April 2009

Apa Hal PAS Permatang Pauh Mengecoh?

Apa sekalipun alasan yang hendak dilemparkan oleh PAS Permatang Pauh ia sudah terkeluar garisan. Sebodoh-bodoh ahli PKR pun tidak pernah terfikir perkara sebegini boleh direncana oleh ahli-ahli PAS diPermatang Pauh.

Kesimpulannya siapapun tidak percaya ada satu bentuk tindakan serupa ini. Memang benar tidak adapun perjanjian secara resmi yang sesuatu kawasan Pilihanraya itu ditandingi oleh PAS, PKR atau DAP. Tetapi bukankan persefahaman yang telah diputuskan dalam PRU 12 itu yang telah membawa sedikit sebanyak kejayaan?

Jika sekiranyalah PAS Permatang Pauh mengatakan pembahagian kerusi di-kawasan ini tidak adil dimana PAS hanya diperuntukkan satu (1) kerusi DUN sahaja sedangkan PKR mendapat satu (1) Parlimen dan dua (2) DUN. Bagaiman pula di Lenggong dimana PAS selain mendapat kerusi Parlimen juga mendapat kerusi DUN (Kenering)? Sedangkan PKR hanya mendapat DUN Kota Tampan sahaja. Disini jelas para pimpinan diperingkat atasan sangat praktikal dalam keputusan mereka.

Pada hemat saya ini adalah agenda orang-orang tertentu yang mempunyai kepentingan di Penanti. Untuk memastikan rancangannya memperoleh kejayaan sesuatu usaha untuk dapat meresap kedalam PAS Permatang Pauh perlu dilakukan. Saya tidak percaya pada satu pendapat yang kaitkan dengan pemilihan kepimpanan PAS

Ini Agenda tempatan semata. Mungkin ada imbuhan tertentu dijanjikan. Walau bagaimanapun Kepimpanan PAS mesti memandang serious gejala ini. Kita kena faham memang ada yang mahu melihat kapal kita pecah. Para Ikan Yu yang sedang kebuloran sedang mengelilingi kita. Saya juga tidak suka membangkitkan hal-hal kesefahaman dimana ada ketikanya kita terpaksa akur dan memberi laluan atas kehendak pimpanan demi menjaga keharmonian.

Jika ahli-ahli PAS boleh sendiri-sendiri menentukan kehendak mereka saya percaya ianya akan dicontohi oleh ahli-ahli parti lain dalam Pakatan. Dimasa itu siapa yang bertepuk tangan paling kuat?

Ahmadzawawi

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA