" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

12 April 2009

Umno Sedia Terima Ibrahim Tapi Tidak ‘Pinang’

Badan Perhubungan Umno Kelantan bersikap terbuka jika Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali ingin kembali menyertai parti itu.

Pengerusinya Tan Sri Annuar Musa berkata Umno Kelantan menyambut baik hasrat ahli Parlimen Bebas itu jika kembali menyertai parti yang pernah dianggotainya sebelum dipecat tujuh tahun lepas.

"Umno sentiasa terbuka kepada siapa sahaja yang ingin menyertainya secara ikhlas tanpa sebarang desakan atau paksaan. Jika (Datuk) Ibrahim Ali ingin kembali kepada kita (Umno)…boleh saja, tak ada masalah," katanya kepada mStar Online.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Ibrahim yang berkata beliau hanya menunggu ‘pinangan’ daripada pimpinan Umno, untuk membolehkan beliau kembali menyertai parti itu.

Bagaimanapun tambah Annuar, perkara itu perlu diperhalusi dengan sebaik-baiknya untuk kepentingan semua pihak.

"Kita perlu bincang dulu, tak perlu tergopoh-gapah," katanya.

Ibrahim, 57, digugurkan daripada jawatan Ketua Umno Pasir Mas pada 22 Nov 2003 dan kemudian digantung keanggotaannya seumur hidup dalam Umno kerana bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya umum ke-11, Mei 2004.

Ditanya sama ada pihaknya akan mengadakan pertemuan dengan Ibrahim bagi membincangkan mengenai ‘pinangan’ tersebut, Annuar berkata perkara tersebut akan dipertimbangkan.

"Kalau anak dara bolehlah kita pinang…ini dah janda dua kali, susah tu," katanya dengan berseloloh.

Beliau bagaimanapun tidak menolak untuk mengadakan perbincangan dengan Ibrahim mengenai perkara tersebut.

"InsyaAllah…mungkin nanti saya boleh ajak beliau minum-minum kopi sambil bincangkan mengenai perkara ini, kita tak ada masalah," katanya.

Ditanya sama ada Umno Kelantan akan mengadakan perbincangan dengan pentadbiran pusat mengenai perkara tersebut, beliau tidak dapat membayangkan apa-apa tindakan buat masa sekarang.

Saya tak boleh nak bayangkan apa-apa, kita tunggu dan lihat dulu pekembangannya nanti," katanya.

(mstar)







2 comments:

bukit teluk sera said...

salam tuan blog.

kalau janda kaya, lawa dan patuh okla.

ini.... ??? kaki bebel lak tu! hi hi

yeols said...

memang bebal....dan dah kerepot. Tapi kalau dia jadi masuk UMNO kira ok gak tu.., memang dia orang ni dari spesis yang sama..

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA