" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

04 March 2009

Mengenai Perhimpunan Anti PPSMI

UPDATE
Istana setuju terima memo
Istana Negara memberikan reaksi positif bagi menerima memorandum membantah pelaksanaan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), Sabtu ini.

Persetujuan istana itu dianggap 'kemenangan pertama' aktivis bahasa dan sastera dalam Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) yang menganjurkan perhimpunan besar ke Istana Negara bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada Yang di-Pertuan Agong.

Pengerusi GMP Datuk Dr Hassan Ahmad berkata istana tidak melarang majlis penyerahan memorandum tersebut. Satu salinan memorandum sebagai makluman kehadiran mereka di istana pada petang 7 Mac ini telah disampaikan kepada istana melalui setiausaha sulit kanan Yang di-Pertuan Agong semalam.

1,000 anggota Unit Amal PAS dikerahkan bagi mengawal keadaan dan lalulintas supaya perhimpunan itu terkawal dan aman. Mengenai permit pula, GMP telah menghantar permohonan untuk mendapatkan permit berhimpun ke ibu pejabat polis persekutuan di Bukit Aman, Sabtu lalu. Bagaimanapun mereka dinasihatkan supaya mengemukakan permohonan itu kepada di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.


Ini pula kata PDRM
Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohammad Sabtu Osman hari ini menasihatkan orang ramai supaya tidak menyertai perarakan yang dirancang penyokong Gerakan Mansuhkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) di ibunegara Sabtu ini. Perarakan itu adalah haram kerana penganjur tidak memohon permit untuk tujuan itu.

Permit demo anti-PPSMI dimohon
Permit polis untuk perhimpunan membantah pelaksanaan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik (PPSMI) di Istana Negara pada Sabtu ini telah dimohon petang ini, kata Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP).

Timbalan setiausaha GMP Suhaizan Kaiat berkata, permohonan itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi dan Brickfields. Permohonan dibuat di balai-balai tersebut kerana perhimpunan ini melibatkan Masjid Negara, Pasar Seni dan pusat membeli-belah Sogo bawah pengawasan kedua-dua IPD berkenaan.

Walaupun permohonan dibuat hari ini, tetapi usaha untuk mendapatkan permit telah dibuat sejak Ahad lagi. Wakil dari GMP pada mulanya hadir ke Bukit Aman bagi tujuan itu tetapi disarankan berbuat demikian di IPD Dang Wangi dan kemudian diminta ke IPD Brickfields. Wakil itu menyerahkan sepucuk surat rasmi yang bertandatangan timbalan pengerusi GMP Dr Shahrir Mohd Zain memaklumkan butiran perhimpunan 7 Mac ini.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA