" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

22 March 2009

Demokrasi Dalam MIC Pun Telah Mati Sama

Bekas Naib Presiden MIC Datuk M. Muthupalaniappan, yang gagal dalam percubaannya hari ini untuk bertanding jawatan tertinggi parti, mengisytiharkan bahawa demokrasi telah mati dalam MIC.

Beliau mendakwa usahanya untuk bertanding jawatan presiden tidak disenangi oleh Samy Vellu sejak mula lagi kerana beliau (Samy Vellu) mahu memenangi jawatan tertinggi parti tanpa bertanding bagi menunjukkan kepada rakan MIC dalam BN bahawa beliau menguasai parti dan anggota parti mahukan pemimpin berusia 73 tahun itu sebagai presiden.

Ini sorang lagi (Samy Vellu) yang satu angkatan dengan puak2 yang telah menjahanamkan demokrasi dalam negara kita. Mahathir pun telah muncul dengan lebih kerap sejak kebelakangan ini. Dalam berita TV3 Suku tadi, bukan main lagi bersemangat berbicara tentang 'Melayu'. Saudara Ibrahim Ali pun nampaknya masih setia dengan bossnya. Tak salah rasanya kalau ada yang mengatakan Samy dan Mahathir adalah dari spesis yang sama.

Menurut perlembagaan MIC, pengerusi bahagian dan negeri menjadi pegawai pengurus dalam pemilihan presiden dan mereka sepatutnya dilarang daripada membabitkan diri dalam sebarang tindakan melobi namun perkara itu tidak dilaksanakan.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA