" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 March 2009

Pak Lah serah kuasa 2 April

PM, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dijangka menyerahkan kuasa pada 2 April, lima hari selepas perhimpunan agung Umno. Difahamkan, Abdullah akan memaklumkan mengenai perkara itu kepada kabinet dalam mesyuarat mingguannya hari ini, dan beliau akan menemui Yang di-Pertuan Agong pada 3 April depan. Manakala, bakal Presiden Umno, Datuk Seri Najib pula dijangka mengangkat sumpah sebagai PM Malaysia yang keenam pada 4 April.

Perhimpunan agung Umno yang turut menyaksi pemilihan pucuk pimpinan parti itu akan berlangsung mulai Selasa depan sehingga 28 Mac. Najib merupakan calon tunggal bagi jawatan presiden dan secara rasmi akan memimpin Umno mulai minggu depan.

Penyerahan kuasa itu akan berlaku sebelum berlangsungnya tiga pilihanraya kecil yang dianggap sangat penting iaitu Parlimen Bukit Gantang di Perak, DUN Bukit Selambau di Kedah dan DUN Batang Air di Sarawak, kesemuanya pada 7 April. 

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA