" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 March 2009

Calon BN Kata PAS Mahu Balas Dendam

"Langkah PAS meletakkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai calonnya dalam PRK Parlimen Bukit Gantang 7 April ini bukannya untuk memberi khidmat kepada rakyat tetapi lebih kepada misi 'membalas dendam' terhadap BN",kata Ismail Safian (calon BN).

Komen yang sebegini menampakkan lagi individu terbabit tidak melihat dengan teliti,suasana terkini di negeri Perak. Adakah akibat daripada rampasan kuasa baru2 ini, sokongan rakyat terhadap kerajaan PR semakin merosot ataupun semakin meningkat?.

Mungkin beliau tidak mengambil tahu, pada majlis penamaan calon PAS semalam hampir 30,000 rakyat telah menghadirinya dari pelbagai bangsa. Cubalah beliau membuat program, kita tengok bagaimana sambutan rakyat terhadap UMNO/BN pula.

Kalau PAS berdendam sekali pun, ianya tidak langsung merosakkan pandangan rakyat kepada PR. Ini kerana PAS berdendam diatas ketidakadilan, kezaliman serta kerakusan yang telah dilakukan oleh UMNO/BN keatas Kerajaan PR di Perak dengan merampas kuasa.

Kalau mereka (UMNO/BN) betul2 merasakan tindakan mereka itu tidak salah (dengan merampas kuasa), sepatutnya dengan mengumumkan nama MB Perak yang masih sah bagi majoriti rakyat Perak iaitu Dato' Seri Ir Nizar inilah peluang bagi mereka membuktikan kepada rakyat samada Ir Nizar masih ada sokongan ataupun tidak.

Kalau mereka memahami hasrat rakyat Perak, mereka sepatutnya meletakkan Dato' Zambry sebagai calon. Masih ada masa untuk mereka ubah nama calon sebab penamaan hujung minggu ini.

1 comment:

Baginda Reformasi said...

Ismail Safian ni macam goyang je... teloq da bagi bijaN simpan kaa? sepatutnye die kene jawab macam ni.. "saya tak kisah siapa PAS letak calon, saya tetap akan usaha untuk menang"... bayangkan sebelum LEE CHONG WEI masuk gelanggan die kate CHINA ni macam nak balas dendam je... asal aku bertanding je letak LINDAN... tak bagi can langsung... hehehe manipulate skit2 je...

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA