" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

09 March 2009

Tok Him: Untung Sabut Timbul Untung Batu Tenggelam

Datuk Paduka Ibrahim Ali (Tok Him) - Ahli Parlimen Pasir Mas

Saya tidak bercadang merujuk kembali dengan UMNO mahupun PAS buat masa ini kerana kedua-dua parti itu telah mengorbankan prinsip dan ideologi asal masing2.
PAS dulu dan sekarang lain, begitu juga UMNO. Saya menyertai kedua-dua parti itu satu ketika dulu kerana pemikiran mereka sealiran dengan saya dalam memperjuangkan bangsa, agama dan negara. Lagipun UMNO dan PAS masing2 dah ceraikan saya dengan 'talak 3'. Biarlah saya kekal bebas. Biarlah saya ibarat berada di laut, untung sabut timbul, untung batu tenggelam.

Saya
terguris dengan desakan PAS Kelantan supaya meletak jawatan dan saya menganggapnya sebagai satu penghinaan. Buat masa ini saya tidak mahu sertai mana2 parti politik. UMNO mempunyai masalah dalaman, ramai ahlinya secara terbuka membidas pemimpin2 mereka sendiri. PAS pula bekerjasama dengan PR dan dasar PR tidak sehaluan dengan saya. Lebih baik saya kekal Bebas supaya saya bebas bersuara, apatahlah lagi ramai wakil PAS sekarang seperti sudah 'terkunci mulut'.

Dulu saya menyertai PAS kerana kagum dan menghormati Datuk Nik Aziz dan Haji Hadi Awang sebagai tokoh agama yang memperjuangkan bangsa dan agama. Malah saya pernah mencadangkan Nik Aziz menjadi calon Perdana Menteri. Tetapi sekarang, pakatan PAS dengan PR telah menjejaskan kepentingan orang Melayu dan agama Islam. Tak mungkin saya akan kembali kepada PAS.

Saya menghormati Datuk Nik Aziz dan Haji Hadi sebagai tokoh agama. Saya tak alim macam mereka, tetapi jika dibandingkan dengan pemimpin PAS lain yang Sekular, saya tidak tahulah siapa yang lebih alim.

Saya mempunyai kira2 1,500 jentera rasmi sendiri yang bertungkus lumus membantu saya menjalankan khidmat sebagai wakil rakyat di Pasir Mas. Golongan ini yang bekerja keras membantu kejayaan saya. Tanpa mereka, siapalah saya. Sehubungan itu segala keputusan yang akan dibuat mestilah dirujuk kepada mereka dulu. Saya tidak ada cita-cita untuk mengejar pangkat atau menjadi PM. Saya berkhidmat bukan untuk kepentingan peribadi, tetapi kerana bangsa, agama dan negara.

yeols: oleh kerana itu, majoriti rakyat di Pasir Mas begitu terguris dengan tingkah laku Dato' sejak kebelakangan ini....Bagi saya kemenangan Dato' baru2 ini adalah kerana PAS Kelantan telah memberi laluan kepada Dato'. Pada masa itu, rakyat begitu gembira kerana bagi mereka Dato' telah menyertai PAS. Sekarang baru mereka tahu yang Dato' hanya menumpang tiket PAS sahaja...

Dato' sedar atau tidak, rakyat Kelantan tidak rela untuk memberi laluan kepada UMNO/BN untuk menawan semula Kelantan. Ini kerana mereka adalah golongan pertama yang berani membuat REFORM..!!! Desakan PAS Kelantan agar Dato' meletak jawatan adalah jalan terbaik, bagi menentukan samada Dato' masih lagi mempunyai sokongan atau tidak di kawasan Parlimen Pasir Mas ekoran tingkah laku Dato' yang nampaknya terlebih 'bebas'......

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA