" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

10 March 2009

RM60 Bilion Untuk Pakej Rangsangan

Hari ini Dato' Najib (menteri kewangan) mengumumkan suntikan tambahan RM60 bilion menerusi satu lagi pakej. Beliau berkata, pakej untuk tempoh 2 tahun itu mengandungi empat teras iaitu:

1) mengurangkan pengangguran dan menambah peluang pekerjaan

2) meringankan beban rakyat terutama golongan mudah terjejas

3) membantu sektor swasta menghadapi krisis

4) membina keupayaan masa depan

Kerajaan beriltizam untuk melakukan segala yang termampu untuk mengukuhkan keyakinan rakyat dan meringankan keperitan? yang dirasai terutamanya kepada mereka yang mudah terjejas.

Beliau yakin Malaysia mampu untuk berdepan dengan persekitaran yang sukar seperti beberapa krisis yang terdahulu dengan adanya semangat bersatu dalam kalangan rakyat?

Malaysia tidak boleh bergantung kepada dasar pemulihan ekonomi ortodoks, sebaliknya mesti berani merangka keadah inovatif untuk menangani krisis itu.

Sekarang sudah kedengaran suara rakyat yang mahu kerajaan dan pembangkang bersama-sama? melaksanakan usaha memulihkan semula ekonomi negara dalam keadaan kegawatan ekonomi global dan mengetepikan kemelut politik.

yeols: pada sebelah pagi, dewan agak kecoh bila Ahli Parlimen yang mewakili Sabah & Serawak bersatu hati menghentam kerajaan. Ini kerana bagi mereka, pihak kerajaan hanya pandai menabur janji sahaja. Kerajaan hanya pandai berdolak-dalik, yang menanggung sengsara adalah mereka yang berada disana. Kalau beginilah caranya, PASTI tsunami politik akan akan berlaku disana juga... Diingatkan...!! mereka ini adalah Ahli Parlimen kerajaan BN........

Adakah ini yang dimaksudkan dengan 'mengukuhkan keyakinan rakyat dan meringankan keperitan rakyat'?



No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA