" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

13 March 2009

6 Individu Akan Didakwa Menghina Raja?

6 individu akan dihadapkan ke mahkamah esok kerana mereka ini dianggap menghina Sultan Azlan Shah dalam blog atau melalui komen yang disiarkan. Mereka terdiri daripada 2 individu di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, seorang di Petaling Jaya, seorang di Kota Kinabalu, Sabah dan seorang lagi di Butterworth, Pulau Pinang.

Beberapa orang lagi dijadual didakwa di Kuala Terengganu pada hari Ahad atas tuduhan yang sama. individu2 terbabit akan didakwa mengikut Seksyen 233, Akta Komunikasi dan Multimedia 1988 kerana mengandungi isu kandungan sumbang, lucah, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat mengacau, mendera, menggugut atau mengganggu.

Ini adalah kali pertama individu didakwa di bawah seksyen tersebut. Gani Patail kemudiannya mengesahkan bahawa 6 individu akan didakwa esok dan kemungkinan 2 orang lagi pada hari Ahad.

yeols: Nampaknya suasana sudah semakin kurang elok...Peperangan ini sudah menjadi semakin sengit. Jadi, sampai bilakah semua ini akan berakhir....???Tidak mustahil selapas ini, lebih ramai lagi yang akan ditahan dibawah akta yang masih belum digunakan sebelum ini......

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA