" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

07 May 2009

Apa Untungnya UMNO/BN Diatas Semua Ini?

Nampaknya suasana di Perak akan terus bergolak. Apa yang berlaku hari ini akan memberikan impak yang tidak menarik buat UMNO/BN, selaku kerajaan Negeri Perak yang baru (haram). Demokrasi dikatakan tercabar akibat daripada beberapa tangkapan keatas pemimpin PR serta aktivis.

Ini semua akan menjadi 'saham' kepada PR yang keuntungannya akan dikecapi tidak lama lagi. Ini juga akan menambahkan lagi kebencian rakyat terhadap kepimpinan Najib Tun Razak. Mungkin juga dengan peristiwa yang berlaku hari ini akan menggerakkan semula 'reformasi ala 98' untuk bermula semula, khususnya dengan kes DSAI yang akan di bicarakan tidak berapa lama lagi.

Semuanya tidak memihak kepada UMNO/BN,tidak kira dari sudut mana sekali pun. Kedudukan inilah yang menjadikan UMNO/BN sukar untuk mencari ruang bagi mengembalikan kedudukan mereka di mata rakyat.

'Perak' akan menyaksikan perkembangan politik yang akan mencabar UMNO/BN. Isu Perak hari ini akan mengheret kegawatan politik UMNO/BN di merata negeri untuk terbabit sama melalui kegawatan yang sedia ada.

Hari ini juga dapat membuktikan lagi polisi baru UMNO/BN dengan '1Malaysia' belum nampak menarik minat kaum lain untuk kembali menyokong mereka. Jadi, polisi ini nampaknya telah menemui kegagalan.....


2 comments:

Anonymous said...

Inilah konsep 1 Malaysia olh PM Najib....akhirnya SATU MALAYSIA rakyat kena belasah.....

akhirnya SATU MALAYSIA rakyat tengok UMNO/BN berkelakukan macam setan dan babi kebulur di Perak.....

Akhirnya SATU MALAYSIA akan menolak UMNO/BN dan Najib.....

Anonymous said...

Satu Malaysia akan menguburkan UMNO/BN..!!!!

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA