" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

16 May 2009

Najib Bakal Diturunkan Oleh Kawan Sendiri?

Cara UBN berpolitik lebih sinonim dengan 'politik cantas mencantas'. Mereka tidak mengenal saudara-mara apatah lagi ianya hanyalah seorang kawan. Yang paling kejam sekali ianya telah digunaka semasa pemecatan DSAI pada 1998. Satu konspirasi jijik telah diatur oleh Che Det demi untuk menyelamatkan rahsia penyelewengan serta kedudukan beliau.

Yang terbaru mereka telah gunakan untuk menjatuhkan Pak Lah. Team Najib dan Che Det telah berusaha dengan gigihnya untuk melebelkan Pak Lah dengan lebel 'lembab' dan 'flip-flop'. Penyebab utama mereka berjaya dalam misi ini adalah kerana Muhyiddin Yasin telah berpaling tadah dan menyertai team mereka.

Maka dengan bersatunya team ini, mereka telah mencipta satu suasana kononya punca UMNO tidak diterima rakyat ialah kerana tersalah pilih 'Janeral' sahaja. Yang hebatnya UBN ini ialah ahli2nya sentiasa 'mengangguk'. Oleh itu, pucuk pimpinan UMNO perlu diambil alih seberapa segera dan digantikan dengan Najib....

Maka sebelum PRK di 2 bukit dan 1 batang, UMNO telah berjaya dirampas daripada tangan Pak Lah. Mungkin juga ianya berpunca daripada sikap 'cool' Pak Lah, demi untuk mejaga parti ini, Pak Lah telah berundur 'secara terhormat'.

Kerana Najib takut dengan bayang2 sendiri, calon BN di PRK DUN Penanti belum lagi diumumkan. Ini kerana Najib berjaya menjadi PM lebih awal daripada plan peralihan kuasa, adalah kerana beliau banyak menganiaya dan mensabotaj orang. Sudah tentu sekarang, perkara ini ditukuti akan menimpa kepada beliau pula.

Najib sediri sedar, dia banyak 'penyakit'. Penyakit yang paling kronik ialah 'Al Tantuya' dan 'Rampasan Kuasa' di Perak. Dengan 2 'penyakit' yang dialami beliau ini, pihak PR serta musuh dalam selimut akan menafaatkannya sebaik yang mungkin.

Sekarang sudah ada desas-desus yang mengatakan Najib bakal dijatuhkan untuk digantikan kepada Muhyiddin pula. Ini dibuktikan semasa Najib dan Muhyiddin mengulas mengenai kemelut di Perak. Terbukti pendapat mereka tidak sehaluan.

Najib masih lagi mahu menegakkan 'benang basah', manakala Muhyiddin pula dilihat berpijak 'dibumi nyata'. Kenapa pasangan yang baru diijabkabul ini telah menunjukkan ketidakserasian diantara mereka? Che Det sendiri pun telah mengeluarkan pendapat yang sama dengan Muhyiddin.

Sekarang tak terlintas ke pada fikiran Najib, yang 2 individu ini akan mengambil kesempatan daripada isu Perak untuk mencantas beliau? Mahu tak mahu, Najib terpaksa menghadapi jalan yang berlumpur serta berlubang ini walaupun beliau berisiko akan terjatuh.

Beliau juga masih lena dengan tanggapan yang menjadi kebanggaan UBN selama ini iaitu mereka merupakan 'raja segala raja di bumi Malaysia' ini. Inilah kehebatan UBN berpolitik....!!!

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA