" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 May 2009

Che Minah Dah Buat Gempar!

Calon Bebas, Aminah Abdullah mendedahkan beliau ditawarkan ganjaran RM80,000 oleh PKR supaya menarik diri daripada bertanding pada PRK DUN Penanti. Woii..., banyak tu.... Apasal pada proses yang digembar-gemburkan pasal acara lompatan besar-besaran Ahli Parlimen BN ke PR pada 16 Sept dulu, PKR tak pula menggunakan sistem ini?

Che Minah juga berkata selain daripada tawaran ganti rugi wang perbelanjaan bagi kegunaan pilihan raya, PKR juga menjanjikan untuk membayar kembali wang deposit sebanyak RM5,000 kepadanya.

Beliau didatangi oleh 2 orang wakil PKR iaitu Pegawai Khas kepada Exco PKR Pulau Pinang dan seorang Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR negeri pada 13 Mei lalu bagi membincangkan mengenai tawaran tersebut. Beliau juga mendakwa kehadiran 2 wakil tersebut mendapat restu daripada Penasihat PKR, DSAI.

Jelasnya selain tawaran agar beliau menarik diri, wakil tersebut juga memberikan tawaran alternatif kepadanya iaitu berupa jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang dan Yang Dipertua Majlis (YDP) Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sekiranya beliau menang pada PRK ini.

Woii..., Che Minah, sapa yang nak pakai cerita karut hang tu...?? Apakah hang rasa yang hang tu hebat sangat kah.., sampai PKR nak beli hang, sedangkan yang lebih arif lagi berkelayakan menggunakan sistem ini adalah UBN sahaja??? Lagikan UBN yang masih berkuasa dibumi Malaysia ini pun dah takut nak masuk gelanggang, apakah kelas hang untuk PKR membeli hang??

Pengarah Pilihanraya PKR Saifuddin Nasution Ismail berkata, parti itu akan menghantar surat peguamnya kepada Aminah agar menarik balik tuduhan tersebut dan meminta maaf. Diharapkan PKR akan mengambil tindakan yang sewajarnya diatas tuduhan yang telah dibuat oleh Che Minah ini sekiranya beliau engggan berbuat demikian. Mungkin beliau berani oleh kerana ada kuasa 'ghaib' yang takut untuk berentap secara 'anak jantan'.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA