" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 May 2009

'Rampasan Kuasa' Melanda PPP Pula?

Penyakit 'rampasan kuasa' diPerak telah menular kepada parti PPP. Ini kemungkinan anak murid ingin mencuba ilmu yang telah dipelajari daripada Sifunya. Sekarang parti mereka telah mempunyai '2 Presiden'.

Kumpulan penyokong Senator T. Murugiah, yang dipecat minggu lalu telah memilih beliau sebagai 'Presiden baru' parti itu hari ini selepas mereka mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan Tergempar (EGM).

Kira2 1ribu orang telah menghadiri EGM tersebut di pusat konvensyen antarabangsa Putrajaya pagi. Murugiah juga hadir. Ketika mesyuarat itu diadakan, Presiden Parti PPP, M Kayveas pula dikatakan berada di Johor untuk merasmikan persidangan perwakilan negeri itu.

M Kayveas berkata, "saya tidak akan melayani 'resolusi' yang diluluskan oleh kumpulan tersebut. Keputusan perjumpaan di Putrajaya itu tidak sah kerana ia tidak mengikut perlembagaan parti dan Akta Pertubuhan. Kami akan mengenalpasti siapa daripada kalangan anggota PPP yang menghadiri perhimpunan itu, mengapa mereka berada di sana dan jika mereka didapati melanggar disiplin parti, kami akan mengambil tindakan tegas terhadap mereka".

Ketua PPP Johor Dr K.D. Siva pula berkata, "Murugiah telah menyalahgunakan kedudukannya untuk mengubah satu majlis pemimpin bersama rakyat kepada satu perhimpunan agung bagi membolehkan beliau dilantik sebagai presiden. Beliau perlu dilantik menjadi presiden tetapi bagaimana itu boleh berlaku jika 600 anggota PPP berada di sini (persidangan perwakilan negeri Johor)? Murugiah tidak boleh menghimpunkan sebahagian rakan-rakannya, berdiri di atas pentas dan mengisytiharkan diri sendiri sebagi presiden baru".

Dalam ucapan Murugiah sebagai 'Presiden baru' berkata, "saya akan kembali menjalin hubungan baik dengan parti2 komponen BN dan akan mengadakan kunjungan hormat menemui pemimpin parti2 komponen BN tidak lama lagi. Dibawah kepimpinan saya, PPP juga tidak akan mengeluarkan kenyataan bahawa ia akan keluar BN".

Apakah langkah yang telah diambil oleh Murugiah ini direstui oleh Sifunya ( Najib)? Adakah tujuan 'rampasan kuasa' ini adalah untuk mengelak parti itu daripada keluar daripada BN dan terus menyertai PR?

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA