" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 May 2009

Dr Mansor Seorang 'Pemikir Rakyat'

Ketua Umum PKR DSAI berkata, "Dr Mansor Othman adalah seorang 'pemikir rakyat' dan cendekiawan yang sentiasa memikirkan bagaimana meningkatkan taraf kehidupan rakyat miskin dan yang tertindas. Yang kita nak angkat itu bukan sahaja jaga kepentingan Melayu, Cina, India dan sebagainya di Pulau Pinang. Tetapi orang Melayu dan Islam mesti ada suara yang tegas kerana orang Melayu dan Islam banyak menghadapi masalah.

Rakyat kena nilai, sama ada mereka mahu pemimpin yang jaga kepentingan rakyat atau kepentingan segelintir korporat. Saudara Fairus Khairuddin meletak jawatan sebaik sahaja beliau hadapi pelbagai dakwaan. Sekiranya dia mahu khianat, dia sudah terima wang ringgit dan lompat kepada Umno.

Kita hantar Prof Madya Mansor kerana kita mahu seorang tokoh yang selayaknya untuk mewakili kepentingan orang Melayu dan Islam di Pulau Pinang. Kalau mana2 mahu cabar dari segi kelulusan sahaja, calon kita ada 3 MA. Ini kualiti Melayu yang kita mahu bergandingan dengan Ketua Menteri.

Dikeluarkan satu kajian yang mengatakan bahawa seorang pemimpin Umno di sini jauh lebih popular dari calon kita. Namun apa yang tidak disebut adalah memang benar pemimpin itu dikenali ramai, tetapi majoriti orang Melayu tolak beliau sebagai pemimpin. Walaupun Umno tidak meletakkan calon, walaupun akar umbi Umno tidak terbabit dalam pilihanraya, tetapi saya yakin media Umno akan terus menyerang untuk mencemar imej kita".


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA