" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

12 May 2009

Cara Najib Selesaikan Masaalah

Dengan keputusan mahkamah rayuan hari ini yang telah membenarkan permohonan Zambry untuk menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam, ini bermakna sistem kehakiman negara kita masih lagi dikuasai oleh pihak tertentu untuk kepentingan politik mereka.

Mungkin ini adalah episod akhir bagi kerajaan Najib menunjukkan sisa2 kuasa mereka. Semalam beliau dengan angkuhnya telah menasihatkan rakyat Perak supaya bertenang dan tidak 'terlalu teruja' dengan keputusan Mahkamah Tinggi. "Kita akan selesai segala masalah" kata Najib. Cara macam mana untuk menyelesaikan segala masaalah yang beliau maksudkan?

Inilah contoh yang dimaksudkan dengan '1 Malaysia' dan 'rakyat didahulukan'. Minda pemikiran mereka sudah menjadi 'songsang'. Bagi mereka apa yang mereka lakukan adalah kehendak rakyat serta rakyat masih berada dibelakang mereka.

Sedangkan dengan tingkah laku mereka yang semakin 'tidak bertamadun' sejak kebelakangan ini telah menyebabkan jumlah rakyat yang tidak seberapa dibelakang mereka sendiri pun akan turut meninggalkan mereka.

Ketua Penerangan PAS, Dato' Mahfuz Omar pula berkata, "kita melihat keputusan ini dibuat bagi membolehkan Zambry kembali menjadi MB dan seterusnya mereka akan memohon untuk dibubarkan DUN. Jika Dun dibubarkan, BN akan menjadi kerajaan sementara dalam tempoh tersebut dan inilah yang dimahukan oleh mereka supaya sebarang keputusan atau peruntukan dapat dikawal oleh mereka".

Justeru, beliau mendesak jika pembubaran DUN dilakukan dalam tmpoh terdekat, kerajaan sementara yang mentadbir Perak dalam tempoh tersebut hendaklah diwakili oleh PR dan BN.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA