" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

12 May 2009

Mahkamah Rayuan Dengan Segera Setuju Dengar Rayuan Zambry

Mahkamah Rayuan Persekutuan sedang mendengar rayuan Zambry Kadir dari UMNO untuk mendapatan perintah mahkamah bagi melarang Nizar Jamaluddin menjalankan tugas2 MB Perak. Panel hakim dengan segera bersetuju mendengar permohonan itu sejurus selepas peguam Zambry menfailkan rayuan itu pagi tadi.

Adalah difahamkan peguam Zambry menfailkan permohonan itu sebagai 'ex-parte' supaya hakim boleh menimbang meluluskan perintah mahkamah berkenaan tanpa kehadiran peguam Nizar. Sulaiman Abdullah (peguam Nizar) hanya mengetahui mengenai persetujuan hakim mendengar permohonan itu secara kebetulan apabila beliau berada di mahkamah untuk kes lain.

Apakah ini akan menafikan keputusan yang telah dibuat oleh mahkamah tinggi semalam? Sekiranya rayuan ini diterima, apakah kesudahan episod diPerak akan kembali malap semalap si Zambry yang ternyata tidak menghormati undang2?

1 comment:

Anonymous said...

undang-undang dan badan kehakiman sudanh menjadi kunta kente punya cerita...smua dah rakus kuasa dan wang ringgit diutamakan...takkira sape kat atas sana... kat bawah depa tak ingat langsung...dunia semakin kiamat....

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA