" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 May 2009

Adakah Benar Wujudnya 'Musuh Dalam Selimut' Dalam PAS?

Benarkah apa yang telah dilaporkan dari laman Malaysiakini iaitu, telah timbul satu 'ucapan kontroversi' yang dibuat oleh Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din semasa program 'seminar sehari kepimpinan ulama' di Markaz Tarbiyah PAS di Gombak.

Program ini khas untuk PAS. Wartawan tidak dibenarkan menghadirinya tetapi beberapa kerat kenyataan tersebut difahamkan daripada teks ucapan 10 halaman yang telah didedahkan kepada media oleh peserta. Ucapan yang dilaporkan berbunyi:-

"PAS harus berhati-hati terhadap usaha 'musuh dalam selimut', termasuk yang ditaja oleh UMNO atau negara asing, dalam kalangan pemimpin yang bakal menguasai pucuk pimpinan parti.

Faktor kemenangan dalam pemilihan parti ialah kekerapan liputan dalam akhbar seperti Harakah dan Siasah atau media2 lain. Justeru itu, musuh berpeluang besar mempromosikan individu2 tajaan mereka bagi mendapatkan kemenangan dalam pertandingan parti.

Keahlian terbuka PAS ini akan membuka peluang besar kepada UMNO dan musuh luar negara untuk meramaikan ahli PAS bagi tujuan mempengaruhi pemilihan PAS atau memenangkan musuh Islam yang sedang berada di dalam.

Sehingga kini kita tidak mempunyai mekanisme khusus bagi dijadikan perisai menghadapi musuh kerana strategi ini dilakukan oleh Amerika Syarikat di dalam organisasi Islam di peringkat dunia".

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA