" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

03 March 2009

PNSB Hantar Representasi Ke LHDN

Kenyataan Media


SHAH ALAM: Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) hari ini berjumpa dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk membuat pengakuan atas kegagalan syarikat itu memasukkan faedah bukan wang (benefits in kind) di dalam Borang EA yang telah dikembalikan pada tahun-tahun yang lepas.


PNSB telah memberi komitmen kepada LHDN untuk memberi maklumat terperinci tentang semua “benefits in kind” yang telah diberi kepada kakitangan termasuk Pengerusi dan Lembaga Pengarah. Faedah ini termasuk dalam bentuk barangan, wang tunai atau kedua-duanya. Antara faedah tersebut termasuk kereta dan pemandu, serta percutian di dalam dan luar negara.


Pada perjumpaan tersebut, LHDN juga telah mengesahkan segala “benefits in kind” yang diterima mestilah dimasukkan dalam borang EA dan ini termasuk kereta, pemandu, faedah percutian dan hadiah dalam bentuk barangan dan tunai. Tiada pengecualian boleh diberi tanpa mengira kedudukan dan pangkat dalam syarikat
tersebut.


Dengan itu, kerajaan negeri berasa hairan dengan kenyataan akhbar yang dibuat oleh bekas pengerusi PNSB Dato’ Seri Mohamad Khir Toyo yang menyatakan beliau tidak perlu membayar cukai atas faedah kereta dan pemandu yang diterima. Mengikut laporan Berita Harian pada 27 Feb 2009, beliau dilaporkan sebagai berkata: “Ia adalah prosedur standard. Jika saya membayar cukai kereta ia akan menjadi bayaran berganda kepada LHDN kerana syarikat juga membayarnya”.


Dalam pada itu, selain daripada “benefits in kind”, PNSB juga akan meminta khidmat nasihat daripada LHDN ke atas pembelanjaan tertentu yang melibatkan hadiah – barangan dan wang tunai – kepada kakitangan.


Satu proses penilaian yang sedang berjalan di PNSB bertujuan untuk meningkatkan prestasi syarikat tersebut.


SEKRETARIAT AKHBAR
PEJABAT DATO’ MENTERI BESAR

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA