" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

19 March 2009

Najib Kata Ali Rustam Bukan 'Kambing Korban'

Sekarang sudah ramai yang telah merasi sangsi dengan cara lembaga disiplin UMNO dalam menjalankan tugas mereka. Lembaga dalam parti sendiri pun sudah membayangkan ketidakadilan dalam memutuskan hukuman.

Bermula dengan badan kehakiman,SPRM dan ini yang terbaru iaitu Lembaga Disiplin UMNO. Apa2 pun alasan untuk mempertahankan setiap keputusan tidak dapat memulihkan pandangan rakyat akan ketidaktelusan ini....

Dengan tindakan kerajaan mengekalkan Mohd Ali sebagai Ketua Menteri Melaka boleh memberi isyarat yang silap kepada orang ramai bahawa 'seorang pemimpin korup' masih boleh menerajui kerajaan negeri.

Walauapapun kita tengok kenyataan bakal PM kita ini, "Lembaga Disiplin telah bertindak berdasarkan maklumat dan Mohd Ali Rustam tidak dijadikan 'kambing korban' dalam usaha parti itu membanteras gejala rasuah politik wang. Kita tidak boleh persoalkan niat Lembaga itu dan perlu memberi kepercayaan sekiranya kita nak bersihkan Umno. Lembaga itu diwujudkan hasil persidangan khas dan manakala anggotanya dilantik oleh parti.

Mengenai beliau masih dikekalkan jawatan Ketua Menteri Melaka, dia punya fakta berlainan sebab kerja2 amalan politik wang dilakukan oleh orang2 tertentu. Sebab itu berdasarkan fakta lembaga disiplin buat keputusan dia boleh pegang jawatan dalam parti. Jadi, tiada unsur sabotaj dan kambing korban dalam isu ini".









2 comments:

Anonymous said...

yea. betul ali rustam bukan kambing korban macam tajul rosli. jangan duk pandai2 buat fitnah. ali rustan tu kambing aqikah je

Anonymous said...

Mana pergi khir poYO? Nape dia tak manyalak bila seseorg yg TIDAK BERMORAL
menerajui nergeri MELAKA?
Sungguh malang MELAKA mempunyai seorng MB yg suuuuuunggguhhh tidak bermoral!!


Tapi dgn sokongan zie_lembu dan farhan bebal yg tidak berbelah bagi dan menjadi idola
ALI KETAM yg TIDAK BERMORAL akan terus menerajui MELAKA..



- Idup MB MELAKA ... !!!

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA