" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

22 March 2009

Khairy Buat Laporan Polis

Khairy hari ini membuat laporan polis terhadap penulis sebuah buku yang dikatakan mengugut dan memfitnah beliau.

Beliau berkata, "Tujuan utama saya buat report polis ini adalah disebabkan kandungan buku ...yang ternyata memfitnah saya. Buku ini sebenarnya adalah satu usaha secara sengaja menjatuhkan imej dan karier politik saya".

Khairy juga mengatakan, mereka (dengan penulis) hanya bertemu pada 17 Feb lepas di pejabatnya. Beliau juga telah diugut agar membayar RM100,000 atau buku itu diterbitkan. Bagaimanapun, beliau enggan membayarnya.

Penulis terbabit juga mendakwa bahawa penerbitan buku itu ditaja musuh2 politik beliau dalam UMNO. Buku ini juga dakwanya telah diedarkan kepada beberapa anggota perwakilan Umno sejak minggu lepas lagi.

1 comment:

Anonymous said...

mahathir cukup aktif pada pemilihan umno kali ini.
calun pilihannya adalah pemimpin umno yang sama perangai dengan dirinya.

kalau mereka mereka yang di kempen oleh mahathir itu berjaya, maka legasi kepimpinan mahafiraun akan berterusan untuk jangkamasa yang panjang. kerana tidak mahu dirinya terpinggir terus, sekarang mahathir turun dan bergiat bersama menonjol beberapa nama penting.

mereka yang cuba di 'tunjuk baik' adalah najib, mat tyson, mukhriz

pada calun pemuda, nampaknya mahathir sudah semakin galak menyerang khairy, usaha nya untuk menjatuhkan satu satu calun yang tidak berkenan oleh beliau. kalau khairy tersingkir .. muhkriz akan menang cara mudah. khir toyo .. ahh ! dia ikut telunjuk najib. ada atau tidak .. bukan menjadi masalah.

hari ini, khairy telah membuat laporan polis tentang usaha pihak pihak tertentu mengeluarkan buku mengutuk beliau yang di hantar kepada semua perwakilan. di khabarkan ianya di hantar melalui pos. dah ini membuktikan usaha ini di buat oleh orang dalam parti umno sendiri. kerana hanya mereka yang tahu senarai perwakilan dan alamat mereka.

masih ingat bagaimana anwar jatuh pada tahun 1998. pada pemilihan umno pada tahun tersebut, di keluarkan 50 dalil kenapa anwar tidak boleh jadi PM.

dan kita semua tahu bahawa memang mahathir terlibat di dalam usaha tersebut. akhirnya anwar mengambil langkah drastik membongkar budaya kronisma dan nepotisma, berkaitan dengan mahathir. sehingga tercetusnya peristiwa reformasi tahun tersebut.

kaedah pengedaran buku mengutuk khairy, sama seperti yang berlaku pada anwar ..

perlukah kita persoal siapa kah dalang di dalam semua yang berlaku ini?
bukan kah ini satu teka teki mudah?

- rentakjari

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA