" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

22 March 2009

Isu Perletakan Jawatan YB Fairus

Bila saja ada isu yang melibatkan anggota PR saja, maka sibuklah TV3 Suku dan para hulubalang UMNO berlumba-lumba mengeluarkan kenyataan masing2. Tujuan masing2 tak payah diselindung lagi, majoriti rakyat dapat mengertikannya.

Siap dengan mengatakan YB Fairus telah menyatakan beliau adalah mangsa konspirasi sesama sendiri dalam parti. Masaalahnya, tuan yang empunya diri tak pula keluar dalam TV yang membawa dakyah songsang UMNO ini. Mereka saja duk menghuraikannya.

Tak kiralah oleh kerana apa beliau melepaskan jawatannya. Ini menampakkan PR terutamanya PKR, para pemimpinnya lebih mengutamakan 'kepercayaan rakyat'. Kalau nak dibandingkan dengan para pemimpin UMNO, yang dah jelas dikenakan tindakan disiplin parti, masih mempertahankan jawatan sebagai Ketua Menteri.

Yang melibatkan kes2 yang masih dalam siasatan SPRM dan yang telah dibuat laporan berlambak-lambak (tak tahulah apakah hasil siasatannya),lagilah tak diendahkan oleh kaum kerabat mereka ini.

Dalam masa terdekat ini, kita tengok apa pula yang akan diutarakan oleh mereka mengenai isu YB Elizabeth samada akan melepaskan jawatan beliau sebagai Adun Bukit Lanjan dan Exco Negeri Selangor.

Ini pula kata P/Lah, "Mereka (PKR) bukan tak pernah ada masalah. Masalah banyak tapi mereka suka cakap pasal kita supaya kita tak cakap pasal mereka. Jadi kita sibuk mempertahankan diri kita sehingga kita lupa nak cakap pasal mereka. Jadi itulah permainan politik mereka. Mereka pun ada masalah, anggota mereka tu bukan semuanya orang yang baik2 belaka. Ada juga yang tak betul, memang adalah dalam mana2 parti politik pun sebenarnya."

Nama lagi manusia. Walaupun ketuannya baik, belum tentu anak2 buahnya seperti beliau. Nak2 lagi anak2 buah itu tak mengenali sebetulnya erti perjuangan.

Penting juga diingatkan, penjelasan dari pihak PR sendiripun, kenalah ikhlas, jangan cuba diselindung apa2 dari rakyat. Ini kerana rakyat sedang memerhati, tak kira disebelah sini mahupun sebelah sana.

3 comments:

Prof. Era Pasca said...

KM MELAKA bile nak letak jawatan?

yeols said...
This comment has been removed by the author.
yeols said...

dia tunggu karam beramai-ramai tuhh..., 1x dgn UMNO/BN tak lama lagi.

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA