" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

03 February 2009

Banyak Perkara2 di Ragui Mutakhir Ini













UPDATE(10:30pm):Nampaknya suasana politik negara kita semakin bertambah memeningkan terutamanya bagi mereka yang tidak betul2 memahami apakah sebenarnya yang berlaku & siapakah sipelaku disebaliknya.Bagi yang memahami kerana sentiasa mengambil tahu atas matlamat yang satu,iaitu apa2 perubahan yang di tuntut adalah demi kebaikkan bersama.Semalam ramai yang kecewa kerana yang ditunggu-tunggu tak muncul tiba pada sidang media.Yang muncul adalah Puzi Ghazali(kiri) yang mengaku kononnya dia adalah Pembantu Khas kepada YB Osman Mohd Jailu (Adun Changkat Jering) & Firdaus Sharuddin(kanan) yang mengaku dirinya adalah Pembantu Khas kepada YB Jamaluddin Mohd Radzi (Adun Behrang).

Yang menjadi persoalannya ialah,kemana perginya 2YB Sensasi ini?Sepatutnya semalam adalah hari yang penting bagi 2 YB Sensasi ini untuk muncul di khalayak dan dengan tegasnya menepis segala yang dirasakan tomohan keatas mereka.Setelah usaha untuk dapatkan maklumat mengenai individu Misteri ini dari pihak PKR Negeri serta kakitangan SUK Negeri,ternyata buat masa ini tidak ada sesiapa yang mengenali mereka berdua.

Melalui sumber terkini yang boleh di percayai,Firdaus Sharuddin adalah seorang kontraktor di Behrang dan merupakan Ahli Umno disitu.Cerita terbaru ini boleh dikatakan telah tersebar luas di Perak.Jadi,adakah benar sangkaan para 'Pemerhati Politik' dimana UMNO (Najib Pengarah Utama) adalah dalang disebalik semua perkembangan yang bertambah memeningkan ini?.Sejauh manakah kebenaran semua ini?Kita sama2 tunggu.....,apakah kesudahan Episod ini.

Ini pula sumber maklumat mengenai Fuzi Ghazali.Beliau adalah bekas Ketua Cawangan UMNO Pandan Jaya, Kuala Lumpur sekitar 90an.Pada awalnya Fuzi adalah seorang Machine Operator di Petronas sebelum menceburkan diri dalam Politik.Bila dah jadi ahli berjawatan sebagai Ketua Cawangan UMNO(lubang RM),maka kontrak pun datang bertalu-talu.Salah satu kontrak yang beliau dapat adalah kontrak mengangkut sampah disekitar Pandan Jaya & Pandan Indah.Dari kereta Proton sudah berjaya naik taraf kepada Menz E240.Tetapi alam kemewahannya hanyalah sementara sahaja.Akhirnya beliau lari balik ke kampungnya di Bagan Datok Perak.

yeols:<Nampaknya dah nak sama dengan filem Bollywood dah keadaan politik dinegara kita sekarang ini.Dari Badan Kehakiman,Badan Kepolisian,Bom-mengebom & hilang-dihilangkan sudah jadi Biaser..jer..>

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA