" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

16 February 2009

Penghargaan Buat Kerajaan Qatar

Saya ucap terima kasih buat pimpinan utama negara Qatar, termasuk Amir Qatar, Sheikh Hamad bin Khalifa Al-Thani dan Perdana Menteri Hamad bin Jassim Al-Thani yang memberikan ruang berbincang dengan saya mengenai isu antarabangsa termasuk inisiatif mereka dalam isu Ghazza dan kini rundingan antara kumpulan Sudan dalam krisis Dafur.


Dalam pertemuan berasingan saya menggesa Qatar agar terus memainkan peranan positif meleraikan masalah berbangkit dan tidak menunggu campur tangan kuasa asing!


Saya turut menyebut peranan Turki dan harapan umat agar Indonesia lebih mendepani usaha bersama negara Islam dan negara membangun lainnya. Perkembangan mutakhir di Malaysia juga turut disentuh.


Pertemuan dengan Perdana Menteri Qatar menyebabkan saya ketinggalan pesawat untuk segera kembali ka Kuala Lumpur menghadhiri perasmian pembukaan sidang Parlimen dan titah ucapan DYMM Tuanku Mizan Zainal Abidin.


Pejabat Perdana Menteri (Qatar, bukan Malaysia) menguruskan pesawat khas untuk menerbangkan saya pulang. Malangnya, masih tidak sempat tiba pada waktunya. Maka mereka menempah penerbangan Qatar.


Alhamdulillah, saya telah maklumkan ka pejabat DYMM Tuanku dan Speaker Parlimen.


ANWAR IBRAHIM

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA