" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

21 February 2009

Minda Berpolitik Tak Di Update-malaysiakini

Nampaknya UMNO/BN masih menggunakan cara berpolitik masih ditahap lama. Ini kerana modal yang digunakan mereka nampaknya lebih kurang sama dengan yang lalu....

Tugas PR dan Rakyat yang mahukan Perubahan Ke Arah Kebaikan Kepada Semua adalah melondehkan semua kepincangan yang telah mereka (UMNO/BN) lakukan. Walaupun nampaknya SPRM yang dikatakan badan bebas itu telah membuktikan badan ini adalah sebaliknya, namun kita jangan berputus-asa menyerang mereka habis-habisan.

Dalam TV3 Suku sekejap tadi bekas MB yang masih tergila-gilakan jawatan itu muncul dengan modal kelakarnya yang menyuruh MB kita Tan Sri Khalid Ibrahim pula meletak jawatan.

Sekarang mereka nampaknya cuba sedaya-upaya juga untuk menyekat ARUS PERUBAHAN INI. Oleh kerana itu, bermacam-macam senario telah sama2 kita saksikan, bemula sejak negara menghadapi PRU-12 lagi...

Sekarang ini Rakyat Malaysia dengan penuh Tekun memerhatikan gelagat2 mereka yang masih angkuh dengan sisa2 kuasa mereka yang masih ada...... Sekarang juga, Citarasa Rakyat Malaysia sudah BERUBAH..!!!!. Antara cara2 lama yang mereka gunakan ialah:

1. Ugut. Mengugut rakyat dengan pelbagai deraan sekiranya tidak mengikuti telunjuk mereka.


2. Meniup api perkauman. Orang bukan Melayu UMNO adalah pendatang pada mereka. Orang Melayu, tetapi kalaubukan UMNO, juga pendatang. Maka tidak layak berada di Malaysia


3. Mewujudkan suasana racist agar orang Melayu kembali menyokong UMNO


4. Menimbulkan konsep ketuanan Melayu agar timbul rasa tersepit di kalangan orang Melayu. Congaknya ialah apabila orang Melayu rasa tersepit, mereka akam kembali kapada UMNO dan kemudian mengundi UMNO


5. Mencipta musuh baru, supaya semangat ketuanan Melayu, racism dan ketaatan mutlak kepada UMNO dijana semula. Antara musuh baru yang mereka dapat ialah Hindraf, Teresa Kok, dan RajaPetra. Musuh lama seperti Karpal Singh, Lim Kit Siang, Nik Aziz, Hj. Hadi tetap diawet supaya kekal status mereka sebagai musuh.


6. 'Musuh nombor wahid adalah Anwar Ibrahim' cuba dihancur seranap yang mungkin. Tetapi individu ini sampai sekarang menjadi pilihan nombor wahid Rakyat Malaysia.


7.Mereka juga cuba character assasination. Yang terkini ialah Elizabeth Wong


8.Yang paling menjijikan ialah mereka melakukan peralihan kuasa secara rasuah. Dan mereka berjaya di Perak. Tetapi kejayaan tersebut lebih berbentuk neraka daripada kegemilangan.


9. Dan, mereka sentiasa bersedia menggunakan satu satu senjata yang mereka ada untuk membenarkan semua tindakan yang mereka lakukan. ISA, telah terbukti senjata yang boleh menyelamatkan nyawa politik mereka.


10. Di Perak, telah ada suara menggesa agar UMNO menggunakan option ini, iaitu ISA.


11. Kemudian sekiranya tidak menunjukkan kejayaan, option mengisytihar darurat akan mereka gunakan.


12. Namun menggunakan lunas demokrasi tidak sekali.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA