" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

18 February 2009

Menteri Keris Yang Berkepala Batu....

Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub kesal dengan sikap 'keras kepala' Menteri Pelajaran, Dato' Seri Hishamuddin Hussien yang masih mempertahankan Pengajaran Matematik dan Sains dalam Bahasa Inggeris (PPSMI).

Beliau berkata,"Saya kesal dengan kenyataan Hishamuddin dan sikap beliau yang langsung tak dengar pandangan pelbagai pihak. Saya objektif dengan pandangan dan kajian Gapena, Perkasa dan tokoh-tokoh sasterawan negara A.Samad Said. Mereka ini dari segi perjuangan bangsa, kredibiltinya tak boleh dipertkai, tokoh ini melambangkan tingginya perjuangan bangsa Melayu. Kenyataan Hishamuddin langsung tidak menghormati pandangan yang berredibiliti dari pejuang bahasa terutamanya Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP).


Nampaknya beliau betul2 keras kepala dan hanya pentingkan satu legasi yang ditinggalkan manusia (Che Det) yang menghancurkan perjuangan bangsa di negara ini. Saya sebagai ahli Parlimen tetap akan ambil bahagian bincang dan membantah PPSMI termasuk melalui perbahasan di Dewan Rakyat, ini agenda penting dan ia agenda Pakatan Rakyat membela hak bangsa."


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA