" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 February 2009

Himpunan GMP: Bantuan Polis Di Perlukan

Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) akan memohon kerjasama polis bagi memastikan Perhimpunan Raksasa membantah pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) pada 7 Mac ini, berlangsung secara aman.

"Kita perlukan kerjasama polis. Mereka lebih maklum (mengawal keadaan). Macam sambutan hari kemerdekataan setiap 31 Ogos, puluhan ribu orang berkumpul di Dataran Merdeka (menyaksikan sambutan) tetapi keadaaan itu dapat dikawal," kata timbalan setiausaha GMP, Suhaizan Kaiat.

Walaupun Unit Amal PAS akan dikerahkan mengawal keadaan, tetapi bantuan polis masih diperlukan, termasuk untuk mengawal lalulintas dan membuka laluan alternatif jika perlu. Beliau mengakui, apabila 100,000 penunjuk perasaan berkumpul, jumlah yang besar itu akan memenuhi jalanraya dan menjadikannya sesak.

Kepimpinan GMP diterajui oleh tokoh politik dan bahasa dan bukannya pemimpinan politik. Kerja2 mobilisasi dibuat oleh Pemuda PR seperti yang dilakukan dalam siri2 jelajah mereka di seluruh negara.

Petang ini, gabungan NGO dan sayap pemuda pembangkang itu akan mengadakan mesyuarat membincangkan hal-hal teknikal perjalanan perarakan 7 Mac depan di pejabat Persatuan Penulis Nasional (Pena) di ibu negara.

Manakala malam ini, tokoh pemimpin tertinggi pembangkang, termasuk Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dijadual hadir dalam sebuah forum PR berhubung isu PPSMI.

Forum akan bermula jam 9 malam di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (SCAH) di ibu negara.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA