" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

26 February 2009

Najib Beri Amaran Pasal 'Aduan Palsu'- malaysiakini

Dalam buletin tengahari TV3 Suku tadi Najib baru muncul membuat komen pasal 'laporan palsu'. Persoalannya, kenapa baru sekarang beliau membuat kenyataan sedemikian? Padahal dari awal 'rampasan kuasa' lagi banyak kenyataan yang telah dilemparkan kepada beliau berkenaan isu yang lebih kurang sama. Beliau sempat juga melemparkan 'senyuman manis' kepada wartawan yang hadir. Tetapi disebalik kemanisan itu bagi saya banyak terjemahannya.

Antara kenyataan yang dilemparkan kepada beliau adalah, ketua penculikan terhadap Adun2 PR yang telah menyertai BN di Perak, membeli Adun2 PR dengan ganjaran jutaan ringgit dan menjadi perancang utama dalam melibatkan istana dalam menjayakan 'rampasan kuasa' tersebut. Pada masa itu nampaknya beliau mengambil langkah berdiam diri sahaja.....

Semasa dalam dewan Parlimen, Bakal Perdana Menteri kita DSAI telah membuat kejutan dengan membongkar projek membeli Adun2 PR. DSAI telah memberitahu dewan pada 17 April satu perjumpaan telah berlaku diantara Adun Kulim (Lim Soo Nee) dengan orang yang mewakili bekas MB Kedah Mahadzir Khalid dengan tawaran RM4 juta dan selepas itu sampai ke RM5 juta sebagai ganjaran 'melompat parti'.

Satu perjumpaan telah diatur untuk menemukan Mahadzir dan Najib dengan Adun Kulim itu. Ganguan terhadap Adun Kulim ini bermula dari April, Mei dan July 2008. Selepas itu, Adun Lunas telah membuat aduan kepada BPR (sebelum kejadian SPRM) mengatakan dengan bukti2 dan tarikh ejen2 yang cuba membeli beliau. Dengan itu beliau bersedia berpakat dengan BPR untuk menjadikan dirinya sebagai umpan untuk menangkap individu yang terlibat.

Pertemuan diantara Adun Kulim dengan Mahadzir di sebuah hotel di Seberang Jaya pada akhir 2008 telah dirakam menggunakan CCTV. Semua perbualan, sogok menyogok dan ugut mengugut telah berjaya dirakam oleh pegawai BPR yang terlibat. Tetapi malangnya semua yang dirancang itu tidak menjadi seperti yang diharap2kan. Pegawai BPR yang terlibat dalam kes ini telah dikeluarkan dari Negeri Kedah.

Dengan beliau bersikap sedemikian dimana bila laporan polis dibuat semalam oleh 2 Adun PR, baru beliau berdepan dengan media memberitahu tindakan tegas akan diambil pada mana2 individu yang membuat 'laporan palsu'. Dengan ini bermakna, apa2 tuduhan keatas beliau sebelum semalam adalah benarlah semuanya ???????

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA