" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

21 February 2009

Moral UMNO (Bah-2) Pembaziran Wang Rakyat

Melihat kepada trak polis yang berderet di Kuala Terengganu semasa prk Kuala Terengganu,sudah macam nak pergi perang. - Foto ihsan Anilnetto

Bayaran sewa canopy sahaja: RM6 juta. Gila punya perbelanjaan!!

Perbelanjaan yang telah diboroskan oleh Kerajaan UMNO/BN untuk menempatkan 3,376 anggota polis (sebenarnya makin ramai anggota polis, semakin porak-peranda jadinya) seperti yang dilaporkan oleh BERNAMA semasa pilihan raya kecil Kuala Terengganu.
  • Alaun Perjalanan - RM2,700,000
  • Makan dan Penginapan - RM4,500,000
  • Makanan Ringan dan Minuman - RM65,000
  • Komunikasi dan Peralatan - RM50,000
  • Sewa Canopy (Kemah) - RM6,000,000
  • Minyak Kenderaan dan alatganti - RM698,000
  • Bahan Mentah dan lain-lain - RM310,000
  • Penyelegaraan dan lain-lain - RM830,000
  • Jumlah Perbelanjaan - RM15,153,000

Bayangkanlah betapa kerajaan UMNO/BN memborosi wang RAKYAT. Dalam keadaan ekonomi negara meleset ini, RM15 juta telah dihabiskan hanya untuk anggota polis. Ini baru hanya satu prk!!

Yang paling pelik, perbelanjaan untuk sewa canopy/kemah sahaja sudah mencecah RM6,000,000!!! Kita sudah boleh agak siapa yang dapat kontrak menyewakan kemah-kemah ini. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah tak nak siasat ke? Polis-polis ini pergi makan angin ke? Ada sebahagian kemah yang siap berhawa dingin. Untuk makan (atau muntah kedarah?) saja habis RM4.5 juta. Tidak cukup dengan itu, mereka muntah kedarah lagi dengan makanan ringan sebanyak RM65 ribu


Inilah moral kerajaan LAKNAT UMNO/BN dalam perbelanjaan ‘berhemah’.


(Kerajaan Rakyat)


1 comment:

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA