" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

15 February 2009

Calon PAS di Bkt Gantang, PKR di Bkt Selambau

Pakatan Rakyat akan meletakkan calon mengikut parti yang bertanding dalam pilihanraya umum lalu di kedua-dua pilihan raya kecil kerusi Parlimen Bukit Gantang, Perak dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau, Kedah.

Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berkata Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk meletakkan calon PAS bertanding di Parlimen Bukit Gantang dan calon PKR di kerusi DUN Bukit Selambau, lapor Bernama.

"Cuma nama calon akan diumumkan kelak, senarai nama mengikut parti bertanding sudah ada, menunggu masa yang sesuai sahaja," katanya kepada pemberita selepas majlis pembukaan bengkel memperkasakan Pakatan di ibunegara hari ini.

Pilihanraya kecil DUN Bukit Selambau, Kedah diadakan berikutan wakil rakyatnya V Arumugam dari PKR meletakkan jawatan Ahad lalu manakala pilihanraya kecil Parlimen Bukit

Gantang, Perak diadakan ekoran kematian ahli Parlimennya, Roslan Shaharum, dari PAS Isnin lalu akibat serangan jantung.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan pilihanraya kecil bagi kedua-dua kerusi itu akan diadakan serentak pada 7 April ini. Penamaan calon ditetapkan pada 29 Mac depan.

Arumugam, yang bertanding atas tiket bebas dalam pilihanraya umum tahun lalu, memenangi kerusi DUN Bukit Selambau atas tiket bebas, dengan menewaskan calon Barisan Nasional (BN), S Krishnan dengan majoriti 7,695 undi.

Arumugam kemudian menyertai PKR dan dilantik sebagai exco kerajaan negeri dengan memegang portfolio Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Hal Ehwal Masyarakat Siam, Perpaduan, Pekerja Ladang dan Hal Ehwal Masyarakat India.

Allahyarham Roslan, 50, menewaskan Bendahari Umno Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi dan calon Bebas Mohganan P.Manikam dengan majoriti 1,566 undi di kerusi Bukit Gantang.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA