" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 February 2009

Pak Lah Tegur SPRM

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah telah meminta supaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak hanya sebagai satu usaha menjanamakan semula BPR (Badan pencegah Rasuah) kepada SPRM tanpa perubahan ketara ke atas struktur dan keberkesanannya.

Berucap di majlis pelancaran rasmi SPRM pagi tadi Abdullah menyatakan:

"Kita sedar bahawa isu-isu berhubung persepsi ketidak-bebasan SPRM, tuduhan sebagai harimau tak bergigi, penguatkuasan berpilih, kelewatan bertindak serta tuduhan penyiasatan tidak profesyenal sedikit sebanyak telah menjejaskan imej dan kredibiliti BPR (SPRM)."

Banyak pihak melihat teguran Abdullah yang disampaikan dihadapan semua pegawai SPRM itu tepat pada masanya setelah SPRM baru saja dikritik hebat ekoran tindak-tanduk dan kenyataan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Ahmad Said Hamdan baru-baru yang telah menyatakan SPRM mempunyai bukti kukuh di dalam kes pembelian 46 ekor lembu korban dan penyenggaran kereta peribadi oleh Menteri Besar Selangor, YAB Tan Sri Khalid Ibrahim.

Majlis perasmian SPRM ini entah mengapa tidak mendapat liputan atau laporan oleh akhbar-akhbar arus perdana di dalam edisi mutakhirnya hari ini.

SPRM telah dilihat sebagai lembu yang dicucuk hidungnya apabila melakukan tindakan secara selektif dengan mengabaikan ratusan aduan yang dibuat oleh PR bersabit dengan kes rasuah pemimpin-pemimpin UMNO/BN.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA