" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 February 2009

Adun Batang Ai Meninggal Dunia

Adun Batang Ai, Datuk Dublin Unting, 53, meninggal dunia pada kira-kira jam 1.25 pagi tadi akibat serangan angin ahmar. Beliau berada dalam keadaan koma sejak diserang angin ahmar Mei tahun lalu sejurus selepas memberi satu temubual radio di Kuching dan selepas itu menjalani pembedahan selama tiga jam untuk membuang darah beku dalam otaknya.

Jika pilihanraya kecil diadakan, ia merupakan ujian pertama bagi PR di Sarawak sejak pilihanraya umum pada Mac 2008. Tidak seperti negeri2 lain, Sarawak tidak mengadakan pilihanraya negeri serentak dengan pilihanraya umum.

DUN Batang Air terletak di kawasan pedalaman di wilayah selatan Sarawak, berdekatan dengan sempadan barat Kalimantan. Ia terletak kira-kira 200km di timur ibu negeri Sarawak, Kuching.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA