" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 February 2009

Perak: Umno Dapatkan Nasihat Queen’s Counsel

Penasihat Undang-undang Perlembagaan UMNO nampak gaya dah habih pakar di Malaysia ni untuk mintak khidmat untuk menegakkan kerja buruk dan cabul Undang-undang di Perak.

Terpaksa pergi ke England untuk minta pandangan Queen’s Council cari jalan keluar krisis Perak.

Tapi pelik jugak kenapa Penasihat Undang-Undang Negeri masih tidak memberikan pandangan beliau. Sedangkan beliaulah yang mempunyai autoriti berkenaan KRISIS PERLEMBAGAAN di Perak ketika ini.

Zambry menyebut Beliau tidak memberi penjelasan kepada media kerana beliau merupakan Kakitangan Kerajaan dan terikat dengan Etika. Tapi saya percaya kalau pandangan Penasihat Undang2 Negeri itu selari dengan kerajaan Haram Jadah BN hari ni, awal2 lagi dah muncul.

Ni la masalah bila Umno yang memerintah sepatutnya Junjung Undang2 negara tetapi membelakangi Perlembagaan.

Semalam Nizar berceramah dan menjelaskan Dun Perak mesti bersidang dalam tempoh enam bulan dari tarikh persidangan lepas. Kalau ikut jadual jatuh pada Bulan Mei ni.

Itu sebabnya Umno dalam keadaan panic sekarang ni. Kalau diadakan sidang Dun umno akan berdepan dengan Undi tak Percaya dan perwakilan BN hanya 21 orang berbanding PR 28.

Kalaupun Undi Tidak Percaya diadakan nampak seperti PR mengiktiraf Zambry sebagai Menteri Besar Haram Jadah pulak dah. Itu yang timbul isu siapa yang mempunyai kuasa memanggil Sidang Dun samada Sultan atau Speaker.

Kalau tidak diadakan Sidang Dun dalam tempoh tersebut, Dun Perak akan dibubar secara automatik dan Pilihanraya Negeri terpaksa diadakan.

Dari segi Undang-undang nampak gaya masih menyebelahi PR tapi saya bimbang dengan Sikap tak profesional SPR selepas kes 2 Adun Haram Jadah lompat Parti tu.

Nampak gaya selagi tak de keputusan mahkamah berkenaan dua exco tu, SPR akan guna tindakan yang sama tidak mengiktiraf kuasa speaker setiap kali diminta mengadakan Pilihanraya Kecil.

“Mereka merancang dan Allah juga merancang, tetapi Allahlah sebaik-baik perancang”

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA