" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 February 2009

Jangan Jadi Lembu Wahai SPRM - AMK


Angkatan Muda Keadilan (AMK) hari ini mengisytiharkan "perang" keatas bekas Menteri besar Selangor Khir Toyo dan mengingatkan Surhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai 20 aduan rasuah yang telah dilaporkan ke atasnya.

Untuk membuktikannya, AMK membawa seekor lembu di atas sebuah lori Isuzu berwarna merah untuk dihadiahkan kepada SPRM.

Walaubagaimana pun pihak polis telah menghalang lembu itu dibawa masuk ke perkarangan ibu pejabat SPRM.

Namun beberapa orang pemimpin AMK telah berjaya menembusi halangan untuk menyerahkan memorandum dan membuat kenyataan mereka.

“SPRM tak sepatutnya bermaksud Suruhanjaya Bagi Lembu dan Kereta ,” bentak Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Angkatan Muda Keadilan Malaysia.

“Mengapa mereka menyiasat isu 46 ekor lembu tetapi menidakkan semua aduan yang lain?” tambahnya, merujuk kepada dakwaan yang MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim telah menyalahgunakan wang kerajaan negeri untuk membeli lembu dan membayar penyenggaraan kereta peribadinya.

Selain dari 20 aduan, AMK mendakwa Khir Toyo dituduh pernah membeli apartment mewa di Arab Saudi menggunakan dana awam.

“Kami akan menyusunsemula dokumen, kami akan failkan banyak laporan rasuah (terhadap Khir),” kata Shamsul.

Pakatan Rakyat menyatakan SPRM begitu cepat menyiasat dan mengeluarkan kenyataan terhadap laporan yang mengaitkan pimpinan Pakatan Rakyat tetapi membisu malah melenyapkan aduan yang dilakukan ke atas BN.

“Kami ingin memberitahu SPRM supaya mereka tidak dicucuk hidung seperti lembu,” kata Khairul Anuar Ahmad Zainudin, Ketua AMK Selangor.

Beliau menambah lembu itu diberikan kepada PKR oleh penyokong parti mereka dan mereka telah mempunyai dokumen haiwan yang diperlukan untuk dibawa ke tempat awam.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA