" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

17 February 2009

Dato' Husam Nafi Langgar Arahan Polis

Dato' Husam Musa menafikan beliau mungkir janji dengan pihak polis berhubung ceramah yang diadakan di Sungai Nibong, Pulau Pinang baru2 ini.

Beliau berkata, "Saya dijemput berceramah, malah saya difahamkan permit telah dilulus sejak lebih sebulan lalu. Dan ceramah yang diadakan sehingga akhir tanpa sebarang masalah. Dan ketika saya berceramah berhubung isu semasa, tiada seorang pun anggota polis yang yang datang meminta supaya diberhentikan ceramah tersebut."

"Pembekuan permit ceramah sebelum ini hanya berlaku di Perak dan bukannya di negeri lain. Tidak timbul lagi soal mungkir janji sebab saya tidak pernah berjanji dengan mana2 pegawai polis termasuk di Pulau Pinang. Ini kerana sebaik sahaja sampai pada majlis itu lebih kurang lima minit, pengerusi menjemput saya menyampaikan ceramah. Saya berceramah antara 45 hingga 50 minit sahaja."

"Saya hanya mengupas perkembangan politik semasa pada ceramah tersebut dan tidak pernah menyebut sebarang provokasi. Atas apa yang berlaku, jelas menggambarkan kerajaan cuba menafikan demokrasi di negara ini dengan menghalang rakyat mendapat maklumat sebenar. Kerana itu mereka takut sangat kepada akhbar oposisi dan program ceramah PR sehingga kerajaan mengambil tindakan merampas akhbar rasmi PAS dan KeADILan."

"Tindakan itu amat tidak adil dan bercanggah dengan normal demokrasi, sudahlah kita tidak mempunyai akhbar harian sendiri, televisyen sendiri.. ceramah pula nak disekat, mana keadilannya...?"

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA