" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 February 2009

"SPRM Telah Mati"


Para aktivis dari badan NGO hari ini telah membakar semua dokumen yang mengandungi aduan rasuah yang tidak disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia di luar pagar ibupejabat SPRM hari ini.

Upacara itu, yang dianjurkan oleh Sekreteriat Solidariti Anak Muda Malaysia, bertujuan untuk menjelaskan bahawa SPRM yang dilancarkan oleh Perdana Menteri semalam adalah tidak mempunyai sebarang makna dan telah mati.

Minyak petrol telah dituangkan ke atas empat kotak berisi laporan rasuah yang diadukan kepada BPR dan polis sebelum ini sejak 1990 dan dinyalakan api ke atasnya oleh penganjur yang diketuai oleh Badrul Hisham Shahari, di saksikan oleh sekempulan wartawan.

Api yang marak pada awalnya dipadamkan oleh pengawal keselamatan yang menyimbah sebaldi air ke atasnya.

Namun, seorang lagi pengawal keselamatan yang mengheret sebuah pemadam api menjadikan suasana begitu gamat apabila beliau tidak dapat menghidupkan pemadam api itu untuk berfungsi.

Sebelumnya, dua pegawai Jabatan Alam Sekitar yang menunggu bersama pengawal keselamatan, memberitahu Badrul bahawa adalah menjadi satu keslahan untuk membuat pembakaran terbuka.

Tetapi, Badrul menyanggah mengapa mereka tidak bertindak sewaktu bendera Amerika di bakar di Kedutaan Amerika Syarikat baru-baru ini sempena protes terhadap kekejaman Israel ke atas Gaza?

Beliau seterusnya memberitahu pegawai berkenaan untuk teruskan menyamannya dan beliau akan membayar saman itu.

Setelah upacara “pembakaran”, pengawal keselamatan membenarkan Badrul menyerahkan replika “Sijil Kematian” kepada pegawai-pegawai SPRM di luar ibu pejabat.

Badrul telah dijemput untuk menemui pegawai SPRM tetapi telah ditolak oleh Badrul kerana katanya dia datang ke situ bukan untuk bertemu mereka.

Sewaktu sidang media Badrul menyenaraikan kes-kes korupsi yang melibatkan ahli politik Umno dan BN, termasuk aduan yang beliau sendiri lakukan pada awal tahun, yang lansung tidak disiasat.

“Kami disini hari ini untuk mengumumkan SPRM telah mati.”

Beliau menambah sebarang institusi yang tidak mempunyai mekanisma untuk engkaji kelemahan mereka akan gagal.

Badrul ditemani oleh sekumpulan 15 orang yang lain.

Selain dari replika Sijil Kematian, kumpulan itu juga membawa gambar Ketua Psuruhjaya SPRM Datuk Seri Ahmad Said Hamdan. Gambar Ahmad Said di dalam pakaian seragam mempunyai logo Umno di topinya dan dnegan matanya dilakukan seperti seorang lanun.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA