" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

13 February 2009

Usaha BN Pujuk Adun PKR Perak Di Teruskan

Rundingan untuk memujuk Adun PKR keluar parti di negeri itu masih berterusan. Sehingga ini, Adun berkenaan belum membuat keputusan muktamad untuk meninggalkan PKR kata Ketua Penerangan Umno Perak, Datuk Sarani Mohamad. 

Bagaimanapun, Sarani enggan menamakan Adun terbabit ketika ditanya lanjut mengenainya.Manakala bekas ketua Pemuda Umno Beruas, Mohd Ali Mansor pula mendakwa, seorang Adun PKR telah menyatakan hasrat untuk keluar parti dan menyokong BN. Bagaimanapun katanya, Adun berkenaan kini mendiamkan diri ekoran kemelut politik yang berlaku di Perak. Rundingan dengan Adun terbabit sebelum ini menunjukkan tanda2 positif beliau akan meninggalkan pembangkang. 

Baru2 ini, 4 Adun pembangkang iaitu 2 dari PKR dan seorang dari DAP telah keluar dari parti itu dan menjadi Adun bebas. Jamaluddin Mohd Radzi (PKR-Behrang) dan Osman Zailu (PKR- Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (DAP-Jelapang) telah menyatakan sokongan kepada BN. Manakala Adun Bota, Datuk Nasaruddin Hashim - yang menyertai PKR selama 10 hari, kembali semula ke pangkuan Umno, mengikut jejak tindakan tiga bekas Adun PR itu.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA