" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 February 2009

Keutamaan Semua Kaum Jadi Teras PR

Semalam saya hadhir memenuhi undangan Majlis Pelancaran Tabung Bantuan untuk Sekolah Sin Ming di Puchong. Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim mengumumkan bantuan sebanyak RM 50 ribu dari pihak kerajaan negeri Selangor buat sekolah tersebut.


Turut hadhir dalam majlis itu ialah YB Yaakob Sapari, YB Abdullah Sani, YB Teresa Kok, juga beberapa pimpinan Pakatan Rakyat Negeri Selangor serta masyarakat Tiong Hua sekitar.


Dalam ucapan saya mengungkap kata-kata Han Su Yin yang terkenal iaitu, “Empat Lautan Terbentang Luas, Semua Manusia Bersaudara”. Teras dasar Pakatan Rakyat sangat jelas iaitu memastikan semua kaum di Malaysia tidak dipinggirkan.


Meski pun diberi amaran oleh Kementerian Pelajaran, masyarakat setempat begitu ghairah menyokong usaha Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor di dalam memperkasa pendidikan ibunda; baik jenis kebangsaan, Tamil dan Cina.


Jelas sekali pendukung UMNO-BN sememangnya tidak mahu berubah. Keutamaan mereka hanya satu yakni untuk tetap berkuasa walau ianya menidakkan kemahuan rakyat.


ANWAR IBRAHIM

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA