" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 February 2009

Sankara: Dakwaan SPRM Berbau Politik

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sengaja mencemar Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dengan dakwaan kononnya badan itu mempunyai bukti cukup untuk menghadapkan beliau ke mahkamah atas tuduhan salah guna kuasa.


Peguam Sankara Nair berkata kenyataan Ketua Pesuruhjaya SPRM Ahmad Said Hamdan itu jelas mempunyai motif politik kerana Tan Sri Khalid adalah pemimpin Pakatan Rakyat.


Ahmad Said mendakwa pihaknya mempunyai bukti kukuh kononnya Khalid menggunakan dana kerajaan negeri untuk menyelenggara kereta jenis Lexus milik peribadinya serta pembelian 46 ekor lembu korban bernilai 110,400 ringgit.


Khalid telah membuat penafian terbuka terhadap dua tuduhan itu dan mengambil tindakan mahkamah terhadap bekas menteri besar selangor khir toyo yang menyebarkan fitnah itu.


Beliau sebelum ini menyifatkan dakwaan itu sebagai cubaan ahli politik seperti Khir untuk meraih sokongan murahan daripada perwakilan UMNO menjelang pemilihan parti itu bulan depan.


“Umumnya, SPRM tidak membuat kenyataan mengenai pertuduhan sesuatu kes dalam siasatan atau yang telah pun disiasat,” kata Sankara yang mewakili Tan Sri Khalid.


“Kenapa ketua SPRM tidak mengulas hasil siasatan terhadap Musa Hassan dan Gani Patail” berhubung kecederaan yang menimpa Anwar akibat dipukul bekas Ketua Polis Negara Rahim Nor. .


“Tetapi apabila siasatan membabitkan seorang ahli politik pembangkang, ketua SPRM boleh memberi komen menggambarkan beliau sudah pun disabit kesalahan, walaupun belum dituduh di mahkamah, kata Sankara.


Sankara berkata SPRM jelas tidak bersikap professional dan pilih kasih dalam mengendalikan siasatan membabitkan ahli parti pembangkang.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA